PracaGrupypl.praca.dyskusjeanalityk systemowy › Re: analityk systemowy
  • Data: 2004-08-23 17:25:28
    Temat: Re: analityk systemowy
    Od: "Paweł O." <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W tych firmach w ktorych pracowalem projekty byly
    > bardzo zlozone, nie do pomyslenia zeby takie rzeczy robic na studiach. Bo
    > trudno wyobrazic sobie przerabianie na studiach projektu informatycznego nad
    > ktorym pracuje kilkadziesiat osob. Powiedzmy sobie szczerze, na studiach
    > zaliczenia polegaja na napisaniu prostego algorytmu w jedna godzine. Typowe
    > zagadnienie w pracy codziennej zajmuje kilka dni i obejmuje conajmniej kilka
    > algorytmow. Wiec jak to w ogole porownywac?

    Moim zdaniem to glownie efekt skali. Jasne jest, ze system np. klasy ERP
    jest bardzo zlozony, trzeba sie niezle napocic przy projektowaniu i
    przemysleniu architektury systemu. Byc moze cale nieporozumienie wyszlo
    z tego, ze odpowiedzialem na post, ktory w tresci nie mial juz wiele
    wspolnego z tematem - cytuje: "Wiedza programistyczna wchodzi do glowy
    przez palce". Zatem skupilem sie na programowaniu a nie analizie. Co do
    programowania, to przy zalozeniu, ze przy opracowywaniu duzego systemu
    mamy podzial prac (jest analityk, projektant i programista), to ten
    ostatni, moim zdaniem, nie ma przed soba jakiegos szczegolnego wyzwania.
    Nie ma tu juz miejsca na jakies wyrafinowane heurystyki, programowanie
    dynamiczne, sztuczna inteligencje, programowanie genetyczne czy
    zaawansowane protokoly sieciowe, chyba ze tym wlasnie sie zajmuje firma
    (ale czasme mam wrazenie, ze 90% firm informatycznych zajmuje sie
    klepaniem oprogramowania finansowo-ksiegowo-magazynowego). I o to mi
    wlasnie chodzilo.

    Pozdrawiam,
    Pawel