PracaGrupypl.praca.dyskusjeZreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają. › Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
  • Data: 2005-09-08 22:02:14
    Temat: Re: Zreformujmy ortografię.Dyslektycy łączcie się, bo mnie zaszczekają.
    Od: złoty <m...@o...TEGONIEMA.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2005-09-08 22:01 , walcząc mozolnie z klawiaturą Kira w pocie czoła
    napisał/a:

    >[ciach]
    > Tak sie bowiem idiotycznie sklada, ze akurat pisownie mamy,
    > mimo ze trudna, to jak najbardziej logiczna i zgodna z tym,
    > co wydobywa sie z naszych gardel. Natomiast Twoja propozycja
    > zignorowania naturalnego charakteru wymowy jest, wlasnie,
    > totalnie nielogiczna.

    w sumie, to i mnie strasznie wkurzają ci wszyscy "dys..cośtam", i również
    uważam, ze 95% z nich to zwykłe lenie.. lecz też nie przesadzaj w drugą
    stronę.
    Baaardzo wątpię, byś była w stanie rozróżnić "ó" i "u" w wymowie.
    Podobnie zanika już różnica wymowy "ch" i "h".
    I o ile nie widzę za bardzo możliwości zaniechania np. "ż", "ł" i innych,
    to akurat pozbycie się "ó" i "ch" nie stanowiłoby jakiejś strasznej
    rewolucji i zamachu na nasz język a faktycznie troszkę by uprościło naszą
    ortografię.

    ..najłatwiej kogoś potępić w czambuł i wyśmiać. A w sumie pomysł (z w/w
    ograniczeniami) może wcale nie jest taki głupi?

    ..a tak nawiasem mówiąc - NTG :)

    pzdr
    A.