PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarobki poniżej......... › Re: Zarobki poniżej.........
  • Data: 2003-07-29 09:15:10
    Temat: Re: Zarobki poniżej.........
    Od: "KrzysztofM" <k...@n...dvdinfo.prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:bg3u92$2r$1@news.onet.pl...

    > Jest to typowy pogląd keynesistowski. Wypuścić więcej pieniądza na
    > rynek, ożywic popyt, a gospodarka zacznie się szybciej rozwijać.
    > Zakładając, że funkcjonują mechanizmy rynkowe - wzrost popytu na
    > wspomniane lodówki spowoduje wzrost ich cen. Ponieważ jednakże
    > konsumenci, posiadający więcej gotówki w kieszeni zwiekszą popyt na
    > inne towary - doprowadzi do do wzrostu cen. Wyższa inflacja spowoduje,
    > że realne zarobki pozostaną w dłuższym okresie bez zmian - słynne
    > zjawisko iluzji pieniężnej (w krótkim okresie ludziom wydaje się, że
> [...]

    Może tak - jest potrzebna większa ilość pieniędzy w obiegu - akurat zgadzam
    się tu z Keynsem, dlatego też lepszym rozwiązaniem byłby program robót
    publicznych - w którym dotychczasowi bezrobotni mogliby pracować (choćby
    przy budowie autostrad, lub innych - może jakieś środki unijne mogłyby być
    uruchomione). Generalnie - możliwość zarobkowania, zwiększyłaby konsumpcję,
    a co za tym idzie produkcję w przedsiębiorstwach, zmniejszenie bezrobocia, w
    dłuższym czasie wzrost płac - po prostu to byłoby samonapędzające się koło
    gospodarki, ale należy je najpierw rozpędzić i musi być dobrze smarowane
    (akurat mam tu na myśli zmniejszenie obciążeń podatkowych, zusowskich, itp)

    pozdr
    Krzysiek