PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarobki Javowca w Wrocławiu › Re: Zarobki Javowca w Wrocławiu
    From: Echh <E...@S...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zarobki Javowca w Wrocławiu
    Date: Sun, 07 Jun 2009 22:35:34 +0200

    > Jeśli ktoś chciałby pracować jako programista w swoim miejscu
    > zamieszkania, może powinien zorientować się, jakie firmy tam działają, w
    > jakiej warto się specjalizować.

    Panowie, jako programista juz z 10 letnim doswiadczeniem, wszystko w
    zachodzniej europie powiem wam jedno.

    Uwazam ze w niczym nie warto sie spezjalizowac(mowie o jezykach
    programowania). Juz od 5 lat na zachodzie jest trend, ktory teraz
    szczegolnie sie nasila. A mianowice wszystkie uslugi IT przenosi w inne
    rejony swiata. Owszem przez rok, moze dwa Polska byla jej celem, a teraz
    juz Maroko, Indie, my jestesmy tez juz za drodzy. Szansa dla nas
    europejczykow jest tylko to co mozna, co trzeba wykonywac na miejscu.
    Konsulting, doradztwo techniczne etc, to co wiaze sie z tym ze w firmie
    trzeba byc koniecznie chociaz od czasu do czasu na miejscu, no
    ewentulanie to do czego ja zostalem zmuszony po latach programowania, do
    zarzadania taka flota arabusow czy hindusow.
    Niestety zauwazam ze ten trend, zaczyna w Polsce tez juz duzymi krokami
    wchodzic. NIe ma szans to wszystko sie nasila i bedzie do tego dazyc.
    A wiec podsumowujac, teraz rozwazajac swoja droge, tzreba myslec o
    rzeczach, ktore nie da sie wykonac zdalnie. Oczywiscie, wykonanie zdlane
    ma pelno wad i problemow, ale z wlasnego doswiadczenia wiem ze mozna
    taki stan pracy doprowadzic do warunkow dostatecznych i jakos tam
    miernie pracowac, a biznesmenow i tak to zadowoli, gdy beda ogladac
    swoje slupki kosztow.