PracaGrupypl.praca.dyskusjeZarabiać przez Internet - czy to możliwe? › Re: Zarabiać przez Internet - czy to możliwe?
  • Data: 2003-01-08 16:31:05
    Temat: Re: Zarabiać przez Internet - czy to możliwe?
    Od: "Marcin" <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    > (...ciach...) nie do konca jest tak jak piszesz. W wiekszosci przypadkow
    > reklamodawca placi za liczbe klikniec na swoj baner
    > firmie/posrednikowi/agencji ktora na swej stronie ten baner umiescila.

    To wyobraz sobie, ze masz firme, ktora placi za klkniecia na swoj baner.
    Czy bedziesz placil komus za zapoznasie sie z Twoja oferta jezeli
    z gory wiadomo, ze ta osoba nic od Ciebie nie kupi?

    Sytuacja wyglada troceh inaczej, jezeli reklamujesz sie np. w portalu.
    Tam klikaja zwykle osoby zainteresowane. Duza czesc
    klikajacych ma srodki by dany towar kupic.
    I jezeli po jakims czasie okaze sie, ze ludzie tylko klikaja a nie kupuja to
    firma
    wycofa swoja akcje reklamowa.

    Od razu napisze, ze zgadzam sie, iz nie tak latwo przeliczyc pokazywanie
    banerow
    na sprzedaz. Wielu konsumentow moze kupic towar pozniej, kupic go w
    tradycyjnym sklepie
    itp. Firmie moze chodzic tylko o stworzenie dobrego wizerunku, wypromowanie
    marki itd.

    W zasadzie placenie za ogladanie reklam moze miec jak dla mnie dwa
    uzasadnienia:

    - chcec zainteresowania swoja oferta ludzi, ktorzy nie chca podlaczyc sie do
    Internetu (ale nie dlatego, ze ich na to nie stac!). Po prostu wiadomo, ze
    czesc
    spoleczenstwa nie chce uzywac Internetu. Takim ludziom zaoferowanie np.
    pokrycie kosztu podlaczenia(ktory w wielu krajach jest niski) moze ich
    zachecic
    do skorzystania z nowego medium, ktorego sie "boja". Zachecic do tego, by
    kupowaly
    reklamowane towary za pieniadze zarobione gdzie indziej.
    Co stanowi chyba nowoczesny odpowiednik gazetek z marketow.

    -Drugi powod. Wlasciwie nikt nie wie, co program wyswietlajacy reklamy
    jeszcze oprocz tego robi.
    Moze np. dostawac jakies dane z serwera, przetowrzac je i odsylac.
    Cos w rodzaju projektu Seti@Home. Tylko bez wiedzy uzytkownika.

    > Wiec
    > placenia za klikanie w banery jest teoretycznie mozliwe - ale TO TYLKO
    > TEORETYCZNIE.

    Tu sie zgadzamy.

    Teoretycznie to i kredyt w systemie argentysnkim moze byc oplacalny. I
    pewnie znajda sie
    ludzie, ktorzy go dostali i sobie go chwala.

    Mozna tez wygrac Mercedesa kupujac super lampke
    za 100 pln (ktora w sklepie kosztuje az 20 pln:) ).

    Ale w prawdziwej firmie musi w ktoryms momencie wystapic przychod by byl
    zysk.
    Zadna firma nie rozdaje pienidzy (no chyba, ze fundacja charytatywna - tylko
    ona nie chce
    by za to klikac).

    Takze firmy reklamowe rozsylajace maile moga przeznaczyc pewna kwote na
    poczatek dzialalnosci
    na wyplaty dla "ogladaczy". Dzialanie typu: wyplacimy troche to kazdy powie
    jak latwo zarobic
    swoim znajomym, na grupach itp i zapisze sie wielu ludzi.
    Pozniej zmniejszymy wyplaty a firma osiagnie zysk.

    Gdyby mozna bylo w tak prosty sposob zarobic kase, to kazdy by byl
    milionerem,
    mial wiele kont mailowych na ktore by przychodzily reklamy.

    Podsumowujac.

    Nie neguje, ze mozna za ogladanie rekalm dostac jakies drobne kwoty.
    Tylko z pieniedzmi za ktore mozna by przezyc nie ma to nic wspolnego.
    Zobaczcie ile ludzi ktorzy reklamuja sie, ze zarobilo na takicha akcjach
    ma platne konta mailowe, strony umieszczone na platnych serwerach?

    Nie ma nic za darmo a naiwnych wierzacych w latwa wielka kase nie brakuje

    Pozdrawiam

    Marcin