PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakaz świadczenia pracy › Re: Zakaz świadczenia pracy
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zakaz świadczenia pracy
    Date: Thu, 29 Jul 2004 22:23:31 +0200

    Joanna Kostrom; <1...@d...icnet> :

    > Pracodawca popadl w konflikt z pracownikiem, chcial mu zmienic warunki
    > pracy,
    > a pracownik "uciekl" na chorobowe. Obawia sie ze po powrocie (jesli wroci)
    > narobi zlosliwie
    > wiele szkod (praca informatyka-tworzenie oprogramowania) zanim go zdazy
    > zwolnic
    > i zaczyna kombinowac jak tego uniknac. Dla mnie to jest nielogiczne.
    > Zastanawia sie czy moze
    > dac mu zakaz wykonywania pracy i zmusic do urlopu wypoczynkowego. Pytania sa
    > czysto teoretyczne,
> [...]

    Mz. może - konstrukcją - wypowiedzenie, wysłanie na urlop zgodnie z art
    167(1 [tylko trzeba sprawdzić, czy cytowany artykuł jest aktualny -
    korzystam z KP na dysku i nie zawsze mam wszystkie zmiany], a na resztę
    okresu wypowiedzenia "zwolnić z obowiązku świadczenia pracy" z
    zachowaniem przysługującego pracownikowi wynagrodzenia. W mojej praktyce
    zawodowej ten mechanizm stosowany był albo jak ktoś miał dobre układy,
    albo jak ktoś był "groźny" - trzeba by popatrzeć w orzecznictwie Sądów
    Pracy, bo w kodeksie "zwolnienie z obowiązku świadczenia pracy" jest
    przypisane tylko do kobiet w ciąży i karmiących dziecko, ale mz. nie
    pogarsza ono uprawnień pracownika wynikających z KP, więc można je
    stosować.

    Art. 167)1.
    W okresie wypowiedzenia umowy o pracę pracownik jest obowiązany
    wykorzystać przysługujący mu urlop, jeżeli w tym okresie pracodawca
    udzieli mu urlopu.
    W takim przypadku wymiar udzielonego urlopu, z wyłączeniem urlopu
    zaległego, nie może przekraczać wymiaru wynikającego z przepisów art.
    155(1.

    Ogólnie lepiej popytać dobrego prawnika, albo kadrowca [na grupie pewnie
    też się zdarzają - nie mnie oceniać] - sądząc z zachowania informatyka
    "zależy" mu na pracy, więc będzie się procesował do usr... śmierci,
    chyba że wczesniej znajdzie nową.

    Flyer - nie kadrowiec

    ogniem i wykonywaniu niewykonalnego. ;)