PracaGrupypl.praca.dyskusjeZakaz konkurencji a przejście do klienta › Re: Zakaz konkurencji a przejście do klienta
    From: Sławomir Szyszło <s...@C...list.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Zakaz konkurencji a przejście do klienta
    Date: Thu, 13 Dec 2012 19:03:53 +0100

    Dnia Thu, 13 Dec 2012 09:24:35 -0800 (PST), a...@g...com wklepał(-a):

    >Witam
    >W ostatnim dniu listopada firma poinformowała wszystkich pracowników że zamyka
    działalność i rozwiązuje ze wszystkimi umowy o pracę - w tym także i moją.
    >Wysłałem swoje CV firmie zajmującej się HR i dostałem odpowiedź o tym że jedna firma
    jest zainteresowana moją aplikacją. Okazało się że jest to jeden z klientów firmy w
    której kończę pracę.

    >Obecna firma w której jeszcze pracuję do końca grudnia zajmuje się tworzeniem stron
    internetowych i tym podobnych aplikacji webowych. Klient jest dużym portalem
    internetowym nie świadczącym tego typu usług.

    >Obecny pracodawca poinformował mnie że nie mogę ubiegać się o posadę w tej firmie a
    jeśli to zrobię może pozwać mnie do sądu. Za podstawę prawną podał zapis w umowie o
    pracę mówiącym o "zachowaniu poufności i zakazie konkurencji" odwołujący się do
    artykułu 100§2 pkt. 4 Kodeksu Pracy.

    >Czy ma ku temu podstawy?

    Ciekawa sprawa, ale dla kogo miałaby to być konkurencja, skoro ta firma już nie
    będzie istniała? Kto i jaką ponosi tu szkodę? Wg mnie nikt.
    Z takim podejściem to nie dałoby się podjąć pracy w żadnej firmie.

    Masz jedynie zachować dla siebie informacje, których dowiedziałeś się podczas
    pracy w poprzedniej firmie. Np. dlaczego cena za funkcję X była taka a nie inna,
    dlaczego wystąpiło opóźnienie w projekcie Y itp.
    Wykorzystać doświadczenia, które nabyłeś, nikt nie może ci zabronić.
    Jedyne co masz zachować w tajemnicy to sprawy dotyczące współpracy obu tych
    firm, o których dowiedziałeś się pracując w tej pierwszej.

    --
    Sławomir Szyszło