PracaGrupypl.praca.dyskusjeZ serii CV do oceny... › Re: Z serii CV do oceny...
    From: Michał <m...@s...net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Z serii CV do oceny...
    Date: Sat, 12 Nov 2005 06:37:29 +0100

    Wojciech Bańcer wrote:
    > No tak nie do końca. Chodzi o najzwyklejsze letnie praktyki, które
    > to będę miał latem zarówno na Politechnice (wskazane tematy
    > informatyczne), jak i na WSB (i tu wskazane tematy bankowe).

    Ta informacja zmienia trochę kontekst... ten Office to nie wiem, czy nie
    powinien jednak zostać w aplikacji na bankowca :)

    > Wydaje mi się, że te frazesy znajdują swoje odzwierciedlenie choćby
    > w tym, że studiuję równolegle na dwóch kierunkach i dodatkowo
    > pracuję. :-)

    Przemawiaj faktami, nie frazesami. Studiowanie na dwóch fakultetach
    wymaga większej samoorganizacji. To się wie.

    > UML wynika IMHO zarówno z Inżynierii Programowania jak i Programowania
    > Obiektowego. Z narzędzi niestety ćwiczyliśmy tylko na Rationalu, które
    > to środowisko szczerze znienawidziłem za jego upierdliwość i sztywność.
    > Stąd i tu brak wzmianki (nie chcę w to się znowu pakować ;-)

    No nie wiem, czy wynika - inżynieria oprogramowania to duuuży worek,
    kurs "Programowanie obiektowe" spokojnie bez UML się obędzie (zresztą te
    kursy różnie się na uczelniach nazywają). I, co ciekawsze, praktyczna
    znajomość UML nie jest powszechna... A Rational jest upierdliwy, taka
    już jego Rationalowa natura (RequisitePro - ajjj!) - ale w nowych
    wersjach (Software Modeler/Architect) jest w końcu lepiej.

    > Nie ma nic, bo tak naprawdę nie mogę się tu pochwalić niczym większym,
    > a że .NET i Java są w kręgu moich zainteresowań dopiero od paru miesięcy,
    > to też dużo o tym nie wzmiankuję.

    Jeśli znasz Eclipse - napisz o tym. Jeśli znasz Visual Studio - napisz o
    tym.

    > Bezpieczeństwo (zwłaszcza przy pisaniu w PHP -- nie chcę tutaj wstępować
    > na ścieżkę przetartą przez wielu moich rówieśników i staram się pisać
    > dobry pod tym względem kod (SQL Injection i te sprawy)). Zagadnieniem
    > optymalizacji pamięciowej i wydajnościowej zajmowałem się dla odmiany
    > totalnie hobbystycznie, pisząc dla siebie komunikator gadu-gadu
    > w asemblerze Win32, który to w swojej końcowej fazie rozwoju
    > umożliwiał wysyłanie i odbieranie wiadomości, zajmując ok. 20KB na dysku
    > i ok. 400KB w pamięci (wersja zminimalizowana do traya). No ale to było
> [...]

    Mkay, a teraz trzeba to ująć precyzyjnie w CV, z którego nie wynika
    chociażby to, że znasz asembler win32.

    Gdybyś aplikował na dwie różne praktyki (IT i bank), to przygotowanie
    osobnych CV z odpowiednio ustawionym akcentem byłoby niezłym pomysłem
    ;). Myśl myślami pracodawcy.

    pozdrawiam,
    --
    mgl