PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP") › Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
  • Data: 2009-06-20 17:54:31
    Temat: Re: Wyższapłaca minimalna da nam trwale wysokie bezrobocie ("GP")
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Taki mądry jesteś, to podaj kilka praktycznych przykładów rozwiązania tego
    > problemu, Oczywiście bez wydawania pieniędzy bo o to mi właśnie chodzi.

    Chłopie, ty chcesz gotowej recepty?
    ok, pobawię sie chwilkę i ci podpowiem.

    co masz: głowe na karku, dwie silne ręce gotowe do pracy, czas wolny 24
    godziny na dobę 360 dni w roku (powiedzmy, że chcesz mieć te 5 czy 6 dni
    wakacji). Oczywiście musisz spać, ale to tylko ogranicza cię do
    ustalenia czy bedziesz spał w nocy, w dzień, wieczorami itp.

    co chcesz: pracować w zawodzie <XYZ> do którego potrzebujesz uprawnień
    <ABC>. na zdobycie uprawnień potrzebujesz <P> złotych.

    więc jaki masz w tym momencie cel? osiagniecie uprawnień.
    czego potrzebujesz? <P> złotych.
    czyli: trzeba zarobic/wygrać/dostać spadek. Kradzieży nie polecam.
    ze spadku nici, bo wszystko juz rodzinka rozebrała na czesci pierwsze i
    nic dla ciebie nie zostało
    wygrana... no tak, jakieś tam szanse są (kłania sie prawdopodobienstwo,
    statystyka, rozkłady i takie tam pierduły matematyczne). Czyli mozesz
    wygrać. Jest jednak mały problem - na to zeby wygrać trzeba najpierw
    zainwestować w kupon.
    Czyli zostaje jedynie zarobienie.
    Co więc mozesz robić? po pierwsze rozejrzec się w ogłoszeniach. Kogo
    rynek potrzebuje. Sprzedawców? malarzy? pomocników na budowie? pomijam
    stanowiska specjalistyczne bo to na razie nie jest target dla ciebie. ty
    nie masz uprawnień.
    w okolicy masz 10 hipermarketów (w koncu to stolnica polski). w każdym
    na pewno znajdziesz pracę - nie wazne czy dzienną czy nocną. sprawdzasz
    warunki, stawki i wiesz że A płaci wiecej niż B, ale z kolei dzięki
    pracy w C będziesz miał np. 10% upust na kupno własnego asortymentu.
    Dobry strzał, bo ten C to głównie spozywczy więc będzie na pewno na
    jedzenie.
    jest mnóstwo infolinii. praca na telefonie... w sumie co jest cieżkiego
    w siedzeniu w jednym miejscu przez kilka godzin i gadanie z klientami.
    moze pomoc w ubezpieczeniach, może rachunki telefoniczne, a może ...
    tych infolinii w wawce jest całe mnóstwo.
    placów budowy tez jest całe mnóstwo. magazynów. punktów usługowych.

    ok. cos ci już przypasowało. masz pracę - może za minimum państwowe ale
    masz - i mozesz iść dalej. przypominasz sobie o celu - zdobycie
    uprawnień, czyli zebranie <P> złotych. Odkładając miesięcznie po 100 zł
    <P> będziesz miał po <jakimś> czasie. Nie masz innej mozliwości zdobycia
    prędzej tych pieniędzy, więc po prostu w tym czasie możesz na przykład
    się douczać i - przynajmniej od strony teoretycznej - obserwować co się
    dzieje na rynku.

    dobra, koniec podpowiedzi.
    tak chłopie robi wiekszość z nas. jednemu do jakiegoś celu brakuje 50
    zł, innemu 200 tysięcy. pierwszy zarabia tylko roznoszeniem gazet i moze
    oszczędzic 5 zł miesięcznie. po 10 miesiącach osiągnie swój cel i będzie
    miał to cos co potrzebuje. drugi ma możliwości i zaciagnie kredyt w
    banku. piszesz że masz problem z kasą - znaczy się trzeba zacząć od zera.