PracaGrupypl.praca.dyskusjeWymowienie i pracowanie gdzie indziejRe: Wymowienie i pracowanie gdzie indziej
  • Data: 2005-11-21 17:43:10
    Temat: Re: Wymowienie i pracowanie gdzie indziej
    Od: Kaizen <x...@c...sz> szukaj wiadomości tego autora

    Pięknego dnia 18 Nov 2005 07:54:39 +0100, "Michal"
    <y...@p...onet.pl> zakodował:

    >zlozyc wymowienie z odpowiednim wyprzedzeniem

    Jak długo pracujesz w sumie u tego pracodawcy na umowę o pracę? Na
    jaki okres masz zawartą umowę?

    > i zaraz po tym pojsc na urlop,
    >korego mi sie troche uzbieralo (ponad miesiac) - na ekwiwalent nie mam co licyc.

    Jeżeli pracodawca nie udzieli Ci urlopu (nie musi - nawet, jeżeli był
    umieszczony w planie urlopów to ma prawo awaryjnie, a odejście pracy
    jest jak najbardziej sprawą awaryjną, to może odwołać pracownika z
    urlopu). Jeżeli nie wykorzystasz należnego urlopu w naturze, to
    pracodawca ma obowiązek wypłacić ekwiwalent.
    Natomiast ile urlopu Ci się należy, to zależy od tego, kiedy
    rozpocząłeś pierwszą pracę (przepisy się zmieniły, i zależy pod
    którymi przepisami zaczynałeś pracę), wykształcenia, stażu
    oraz ile miesiecy w tym roku u niego w sumie przepracujesz.
    >Czy w czasie tego urlopu moge podjac prace w nowej firmie?

    Tak

    > Jak to wyglada pod
    >wzgledem prawnym dla mnie. Podwojne skladki ZUS, niemoznosc przedstawienia
    >swiadectwa pracy w nowej firmie itp. Moze ktos mi doradzic?

    Wszystkie składki są % - więc zależą od wysokości dochodu a nie od
    ilości jego źródeł. Świadectwo pracy - to chyba oczywiste, że nie
    możesz pokazać czegoś, czego nie masz. Skoro nie rozwiązałeś umowy z
    jednym pracodawcą (jesteś na urlopie) to pracujesz równocześnie u 2
    pracodawców.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded