PracaGrupypl.praca.dyskusjeWyjazd do Warszawy (lub innego miasta) za pracą? › Re: Wyjazd do Warszawy (lub innego miasta) za pracą?
    From: "Artur Jedliński" <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wyjazd do Warszawy (lub innego miasta) za pracą?
    Date: Wed, 31 Dec 2003 10:10:09 +0100
    Sender: n...@p...onet.pl@server.xpect.pl

    Użytkownik "leszcz" <l...@p...com> napisał w wiadomości news:bssit8
    [...]
    > Czy ktoś z Was
    > przechodził już podobną droge w swoim życiu? Jak mu się to udało i czy
    jest
    > zadowolny? A może odradziłby mi taki wyjazd i poradził coś zupełnie
    innego?

    Pochodze z Bialegostoku a mieszkam i pracuje w Gdyni, swego czasu pracowalem
    tez w Grodzisku Mazowieckim (pod Warszawa), wiec moge powiedziec, co wiem
    z wlasnego doswiadczenia. A jestem bardzo zadowolony :-)

    Po pierwsze - nie musisz wyjezdzac aby znalezc prace. Poszukaj na grupie
    pl.praca.oferowana, w serwisach o pracy (www.pracuj.pl, www.topjobs.pl,
    www.hrk.pl i innych), wreszcie - poszukaj po prostu w sieci firm, w ktorych
    chcialbys pracowac i napisz do nich. Mozesz tez wyskoczyc na kilka dni
    i w poniedzialkowej Wyborczej przejrzec oferty. Jednak przeprowadzka
    do innego miasta i dopiero wtedy szukanie - zdecydowanie odradzam.

    > Jakie są perspektywy znalezienia pracy w Warszawie lub innym mieście?

    Na pewno w duzych miastach o wiele latwiej o prace. Dla informatyka -
    Warszawa,
    Trojmiasto oraz polska mekka informatyki - Wroclaw. Szanse wieksze, ale to
    nie
    znaczy ze jest latwo. Pamietaj, ze masz znacznie mniejsze szanse, niz
    "miejscowi",
    poniewaz oni moga sobie mieszkac i jesc u rodzicow a Ty musisz utrzymac sie
    sam,
    wiec Twoje oczekiwania finansowe sa znacznie wyzsze.

    > Jakie są koszty takiego wyjazdu? Ile kosztuje
    > wynajęcie małego mieszkania?

    Koszt malego mieszkania w normalnym miescie to ok 600-800 zl za miesiac,
    w Warszawie raczej od 800 zl / miesiac. Na poczatek polecam wynajecie
    pokoju,
    wyjdzie zdecydowanie taniej. Co prawda nie masz tyle prywatnosci i swobody,
    ale z fajnymi ludzmi to nawet idzie zyc. Koszt pokoju w Trojmiescie to
    jakies
    350 zl / miesiac, nie wiem jak w innych miastach.

    > Na co zwracać uwagę przy wyborze mieszkania?

    To zalezy jakie masz wymagania. Ja nie chcialem ze soba wozic wszystkich
    mebli, wiec zwracalem uwage, aby mieszkanie bylo przynajmniej minimalnie
    umeblowane i wyposazone - lozko, pralka, lodowka. W Warszawie warto tez
    zwrocic uwage na lokalizacje - jesli masz dojezdzac do pracy wiecej niz
    godzine to jest to marnowanie czasu. Mieszkania w Centrum sa oczywiscie duzo
    drozsze, ale mozna znalezc np. mieszkanie w poblizu metra.

    > Jakie inne dodatkowe kozsty są związane z takim wyjazdem?

    Wg moich obliczen to minimum dla jednej osoby to jakies 500 zl / m-c +
    mieszkanie + telefon + dojazdy (pociagi / autobusy). Tak naprawde jednak
    dopiero przynajmniej 800 zl / m-c pozwala na w miare normalne zycie.

    Pozdrawiam serdecznie i zycze powodzenia

    --
    - Artur Nataniel Jedlinski ---
    artur @ jedlinski.pl

    - GRY dla każdego: http://www.rebel.pl/ -------