PracaGrupypl.praca.dyskusjeWygasniecie umowy a swiadczenia?Re: Wygasniecie umowy a swiadczenia?
  • Data: 2008-01-10 18:13:26
    Temat: Re: Wygasniecie umowy a swiadczenia?
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Mihajlo" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:fm5m90$pqs$1@news.onet.pl...
    > 1. Czy pracodawca mimo to nie powinien poslac tego ostatniego
    zwolnienia
    > do ZUSu?

    Ty je zanosisz do zusu wraz z formularzem ZUS Z-3 wypełnionym przez
    byłego pracodawcę. [
    http://www.ips-infor.com.pl/pliki/formul/zusz3a.f_i ]

    Do tego przyda się
    *ksero świadectwa pracy,
    *oświadczenie z-10 (druki ips) [
    http://www.ips-infor.com.pl/pliki/formul/zusz10.f_i ] (tutaj trzeba
    pisać nie/tak - a nie tylko skreślać).

    > 2. Jesli nie to rozumiem ze ja mam to zwolnienie odeslac do ZUSu?
    gdzie
    > konkretnie (jaki wydzial?)

    Najlepiej pójść ;)
    Wydział zasiłków.

    > 3. Czy na okres od wygasniecia umowy do konca zwolnienia (a wiec do
    > 31.01.2008) nalezy mi sie jakies swiadczenia (pensja)?

    Zasiłek chorobowy placony przez ZUS.

    > 4. Jesli nie, to jaki wg prawa ma statuss? Bezrobotnego? Czy w tej
    > sytuacji mimo bycia na zwolnieniu mam sie rejestrowac urzedzie pracy?

    Nie rejestruj się, bo stracisz prawo do zasiłku chorobowego.

    btw. mam nadzieję, że nie jesteś rolnikiem i nie podlegasz krus, bo
    wtedy nie dostaniesz kasy za to zwolnienie.

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --