eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeWycena pewnego projektuRe: Wycena pewnego projektu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.nask.pl!newsfeed.tpinternet.pl!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-fo
    r-mail
    From: "Jackare" <j...@i...pl_wytnijto_>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Wycena pewnego projektu
    Date: Wed, 28 Sep 2005 00:16:54 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 41
    Message-ID: <dhcgda$d6p$1@atlantis.news.tpi.pl>
    References: <dhbphb$smk$1@news.onet.pl> <1...@k...tk>
    NNTP-Posting-Host: ccu89.neoplus.adsl.tpnet.pl
    X-Trace: atlantis.news.tpi.pl 1127859435 13529 83.30.144.89 (27 Sep 2005 22:17:15
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 27 Sep 2005 22:17:15 +0000 (UTC)
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:163482
    [ ukryj nagłówki ]


    >
    > Jak to co opisujesz jest takie proste i zajebiste zarazem, ze do wziecia
    > jest sto tysiecy, to nad czym ty sie zastanawiasz?? Wez to napisz i sam
    > zacznij sprzedawac!
    >
    i tu jest wlasnie pies pogrzebany. W brazny IT wszystko jest stosunkowo
    latwo zaprojektowac, wykonac i wdrozyc. Robic mozna wszystko, fajerwerki i
    wodotryski, co tylko sie klientowi moze zamarzyc.

    Najtrudniej to jednak sprzedac, zwlaszcza sensownie, czyli duzym bogatym
    klientow. Nie wiem czy moj przedmowca probowal cos sprzedawac w branzy IT-z
    tego co pisze raczej nie, albno tylko na zasadzie jedna pani drugiej pani...
    .
    Na tym rynku rzadza ci ktorzy maja klienta a nie technologie.
    Aby miec klienta lub portfel klientow trzeba miec pozycje i referencje. Inny
    fakt to ze duzi nie chca rozmawiac z malymi- to kwestia stabilnosci i
    gwarantowania pewnych standardow (np czasy reakcji na reklamacje softwareowe
    i hardwareowe, serwis 24/7/365, zdolnosc do natychmiastowego zapewnienia
    npowego sprzetu w przypadku awarii, np serwera, stabilnosc finansowa
    gwarantujaca dobre wykonanie projektu/wdrozenia, mozliwosc zdeponowania
    gwarncji finansowych w trakcie realizacji projektu (np bankowa gwarancja
    dobrego wykonania).
    W polskich realiach raczej nie pojawia się juz jakies spektakularne sukcesy
    malych firm. Najczesciej male firmy technologiczne sa albo przejmowane przez
    duze, albo pracujac dla wiekszych posrednikow sa bezlitosnie wykorzytsywane
    a ich produkty sa sprzedawane pod czyjas flaga (np pod marka ComputerLand,
    Prokom lub T-Systems)
    Duzie klienci sa uszczelnieni, obstawieni i czesto lobbowani. Mali dostawcy
    raczej nie maja do nich dostepu (ISO narzucajace kwalifikacje dostawcow,
    centralizacja zakupow i centralizacja struktury (np w TPSA), wazace zdanie
    firm konsultigowych zarzadzajacych wszelkimi projektami u klientow na
    zasadzie outsourcingu.
    Wolna konkurencja to tak naprawde mrzonka, tzn niby jest ale potencjalni
    klienci sami ustawiaja sie tak aby byc niedostepnymi dla firm niebezdacych
    potentatami rynkowymi, chocby i te firmy dysponowaly technologia XXX w.
    --
    Jackare
    Bytom


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1