PracaGrupypl.praca.dyskusjeWybor specjalizacji J2EE czy .NET ?Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
  • Data: 2003-08-28 13:46:00
    Temat: Re: Wybor specjalizacji J2EE czy .NET ?
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michal Talaga" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:bihipa$sch$1@sunflower.man.poznan.pl...
> [...]
    [...]
    > a jak to sie skonczy?
    > Ja jak zwykle mam czarne wizje i widze to tak, ze Oracle tym samym straci
    > duza czesc rynku jaka byly Windowsy.
    > U wielu naszych klientow jest wlasnie taka konfiguracja NT/Oracle, ale kto
    > teraz kupi takie rozwiazanie, skoro SQL jest bardziej zintegrowany?

    Oszczędzi na zakupie systemu operacyjnego (MS-a lub U-xa). To są znaczne
    kwoty, zwłaszcza, gdy stawiasz ileś serwerów. Po drugie, Oracle nie musi już
    rozwijać swoich baz na inne systemy. Wystarczy na jeden. To obniży ich
    koszty i zwiększy konkurencyjność. Po trzecie, Oracle to taki mercedes wśród
    baz. O MS możesz powiedzieć, że to co najwyżej Hunday.A każdy chce kupić
    Mercedesa w cenie Hunday lub trochę wyżej.Paradoksalnie takie podejście może
    odciągnąć wielu użytkowników od kupna baz MS.Dodatkowo MS od "dołu"
    naciskany jest prze linuksa i bazy oparte o licencję GNU. Zaproponuj małej
    firmie (np. 50 stanowisk) zakup 50 licencji SQL i Windows. To jest spory
    wydatek, z którego można zrezygnować.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki