PracaGrupypl.praca.dyskusjeWstepne badania lekarskieRe: Wstepne badania lekarskie
  • Data: 2007-03-09 18:21:18
    Temat: Re: Wstepne badania lekarskie
    Od: " Nixe" <n...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    X-No-Archive:yes
    W wiadomości <news:iv6sse.flo.ln@news.milc.com.pl>
    Koola <n...@m...pl> pisze:

    > Przed podpisaniem umowy musialem zrobic badania wstepne -pracodawca
    > stwierdzil ze koszt badan wstepnych ponosi pracownik -za badania
    > zaplacilem i dostalem zaswiadczenie na 2 lata.

    To niefajnie, ponieważ pokrycie kosztów takich badań jest zasranym
    obowiązkiem pracodawcy wynikającym wprost z KP art. 229 par.6
    http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy?sec
    =1006

    > Czy gdybym teraz zmienial prace to aktualny pracodawca moze zatrzymac
    > te badania u siebie czy musi mi je oddac (to ja za nie placilem)?

    Nie może. To Twoje wyniki badań, za które sam zapłaciłeś, więc niech spada
    na drzewo.
    A jeśli chce je zatrzymać, to poproś o zwrot kosztów napomykając nieśmiało o
    cioci, która pracuje w PIP'ie i u której zasięgnąłeś ww informacji ;-)

    Z drugiej zaś strony w nowej pracy badania te będą Ci kompletnie
    niepotrzebne, ponieważ zobowiązany będziesz zrobić je ponownie. Pilnuj
    jednak, by tym razem były wykonane na koszt pracodawcy.

    --
    Nixe