PracaGrupypl.praca.dyskusjeWiedza czy znajomosci ??? › Re: Wiedza czy znajomosci ???
  • Data: 2002-06-25 08:51:22
    Temat: Re: Wiedza czy znajomosci ???
    Od: "Jakub Zysnarski" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    [ciach]
    >W jednej firmie chciałem "pochwalić się" jaką ukończyłem
    > szkołę, ale szef powiedział, że to go nie obchodzi, dla niego mogę mieć
    > nawet zawodówkę, ja mam pracować, a nie tytułami błyszczeć. A żeby było
    > śmieszniej, główny administrator sieci był po zawodówce mechanicznej i ani
    > razu nie udało się nikomu zawiesić stworzonego przez niego serwera (serwer
    > obsługiwał kilkanaście komputerów, w tym kilka maków, kilka drukarek,
    > naświetlarke, internet, itp. normalnie cudo).
    > Moim zdaniem o przyjęciu do pracy decydują głównie umiejętności i wiedza,
> [...]

    Z podobnym podejściem spotkałem się, gdy świeżo po studiach szukałem roboty
    jako programista, rozsyłając podania głównie do dużych i znanych firm. W
    jednej odpowiedziano mi wprost: magistrów to u nas się produkuje na pęczki,
    praktycznie każdy, kto ma na czesne, może sobie papier zrobić. Tymczasem w
    firmie liczy sie to, co kto umie naprawdę. I jeszcze jedno, co mnie trochę
    zdziwiło - doświadczenie jako programista - hobbysta nikogo nikogo nie
    obchodzi. Mnie pytali wprost - co z tego, co pan zrobił pan gdzies wdrożył,
    przy jakim projekcie pan pracował? Dlatego teraz pracuję w malutkim zespole,
    w malutkiej firmie, za niewielkie pieniądze, byle tylko móc odpowiedzieć
    twierdząco na pytanie: czy zrobił pan program, który ktoś kupił.

    Pozdrawiam Jakub Z.