PracaGrupypl.praca.dyskusjeWejsci do UNII Europejskiej a praca ??Re: Wejsci do UNII Europejskiej a praca ??
  • Data: 2002-12-24 16:18:09
    Temat: Re: Wejsci do UNII Europejskiej a praca ??
    Od: flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    daras na Inetia wrote:

    > czesc
    >
    > zastanawiam sie czy rynek pracy w panstwach ktore nie beda mialy okresu
    > przejsciowego w zatrudnianiu pracownikow z krajow kandydujacych bedzie
    > bardziej otwarty niz dzisiaj.
    > Ciekaw jestem czy maci juz jakies wiadomosci na ten temat gdyz jest juz
    > pewne, ze wejdziemy do Unii.
    > Ciekaw jestem czy mozna zaobserwowac zainteresowanie ze strony firm
    > rekrutacyjnych - wchodzimy co prawda za 2 lata, ale przeziez wybor
    > pracownika moza zaczac znacznie wczesciej.
    >
    > jaka jest Wasza opinia na ten temat?
> [...]

    1. Wolnosc zatrudnienia sie nie oznacza zmiany przepisow granicznych
    dotyczacych na przyklad posiadania okreslonej ilosci gotowki na dzien w
    sytuacji braku podpisanej umowy z pracodawca --> wariant szukania pracy
    na miejscu

    2. Czesc z osob zatrudniajacych sie na zachodzie robila to na "szaro".
    Czy pracodawca bedzie sie oplacalo zatrudniac ludzi legalnie, ...?

    3. Ograniczenia wiekowe --> pracodawca woli mlodego i niedoswiadczonego
    od starszego i znajacego swoja wartosc (nie dawajacego sie pomiatac lub
    jak kto woli majacego nabyte nawyki i/lub wiedze dorownujaca pracodawcy)

    Slowem --> oceniam sytuacje pesymistycznie dla takich jak ja.

    Flyer