PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop wychowawczy i wypoczynkowy dla ojca › Re: Urlop wychowawczy i wypoczynkowy dla ojca
    From: "m@riucha" <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop wychowawczy i wypoczynkowy dla ojca
    Date: Fri, 1 Jul 2005 09:47:22 +0200

    Użytkownik "MEva" <x...@x...pl> napisał w wiadomości
    news:1x6jydx52n8ay.1kmiz5ho53bh6$.dlg@40tude.net...

    > Nie niestety jest akurat odwrotnie. To pracodawca zatwierdza plany
    > urlopowe
    > i może je zmieniać w miarę potrzeb zakładu. Za to, że masz zaległy urlop
    > w razie kontroli PIP to prezes zapłaci karę, a nie ty.
    > Skoro ustalono odgórnie , że te dni w firmie są wolne, ale płatne /urlop/
    > to wszystko jest w porządku.

    A jezeli nie ma na to żadnego pisemnego dokumentu (plan urlopów w tej firmie
    nie istnieje)? Ja nic takiego nie podpisywałem. Jakby chcieli żebyśmy wzieli
    urlop to powinni chyba poprosic nas o wypisanie wniosków(aby w razie
    kontroli być czystym)? Zestawienie urlopów postało w firmie po tym jak jedna
    z osób chciała wybrać zaległy urlop (około 60 dni). Wtedy to wymyslili żeby
    dni międzyświąteczne nazwać "dniami wolnymi pokrytymi urlopem"

    > Coś tu chcesz komplikować, ale nie ma takiej potrzeby, na górze podania o
    > urlop wychowawczy piszesz datę która akurat jest, a w treści prosisz o
    > urlop od... do ... i już.
    > Te 2 tygodnie to minimalny termin w którym musisz powiadomić zakład o
    > chęci
    > korzystania z urlopu, a to znaczy, że mozesz taki wniosek złożyć też dużo
    > prędzej, czyli razem z wnioskami o urlop wypoczynkowy.

    Czyli chroni mnie art 186 par1?

    > Właściwie w tym wypadku to może nawet ci wcale nie odpowiedzieć, masz
    > prawo
    > do urolpu wychowawczego w terminie który podasz, byle /razem z żoną/ nie
    > przekroczył 3 lat, a dziecko miało mniej niż 4 lata.

    Ale mi chodziło o urlop wypoczynkowy. Jeżeli wypisze wniosek o odebranie
    tylko urlopu zaległego, to czy ma prawo odmówić.
    Przecież po powrocie z wychowawczego może mi przepaść częśc urlopu
    zaległego.
    Rozmawiałem z prawnikami w PIP-ie i oni poradzili mi wypisac wniosek o cały
    urlop i w razie odmowy ze strony pracodawcy napisać do nich skargę,
    oni przeprowadzą kontrolę w firmie i nakażą pracodawcy udzielić mi urlopu -
    tylko nie wiem czy tak mogą zrobić. Na moje pytanie o podstawę prawną nie
    umieli odpowiedzieć.

    > To masz prawo do całych 6 dni uroplu uzupełniającego.
    >
    > Licencjat
    > Nie, zupełnie nie ważne jaki licencjat kończysz, każdy liczy się jak
    > studia - czyli 8 lat.

    Opierałem się na takim przepisie:
    Przez licencjat należy rozumieć jak to wynika z § 2 ust. 9 zarządzenia
    Ministra Edukacji Narodowej
    z dnia 9 kwietnia 1992 roku w sprawie określenia rodzajów dyplomów i
    tytułów zawodowych
    oraz wzorów dyplomów nadawanych przez uczelnie (M.P. Nr 12, poz. 85 z późń.
    zm.) tytuł zawodowy
    nadawany absolwentom szkół wyższych zawodowych studiów:
    a) humanistycznych i matematyczno-przyrodniczych,
    b) społecznych,
    c) ekonomicznych,
    d) artystycznych,
    e) teologicznych,
    f) wychowania fizycznego,
    g) turystyki,
    h) rekreacji,
    i) fizjoterapii oraz medycznych - z wyjątkiem lekarskich i
    stomatologicznych.

    > pozdrawiam
    > MEva :-)

    też pozdrawiam