PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop wychowawczy i wypoczynkowy dla ojca › Re: Urlop wychowawczy i wypoczynkowy dla ojca
    From: MEva <x...@x...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop wychowawczy i wypoczynkowy dla ojca
    Date: Thu, 30 Jun 2005 12:15:27 +0200

    Wed, 29 Jun 2005 12:45:43 +0200, na pl.praca.dyskusje, m@riucha napisał(a):

    > po 3 latach, tylko jak ten okres jest liczony (pełne lata, liczone z
    > dokładnością co do miesiąca)?

    Urlop należy wybrać do końca I kwartału następnego roku, a więc przepada z
    końcem marca w 4 roku.

    Czy jeżeli pisałem wnioski urlopowe bez
    > podania za jaki rok chcę go odebrać to w pierwszej kolejności zostaje mi
    > udzielony urlop zaległy?
    Tak

    > W okresach między świętami pracodawca dawał nam dni wolne, bez wypisywania
    > przez nas wniosków (dyrektor ustnie oświadczał pracownikom o wolnych
    > dniach). Teraz w zestawieniu urlopów wpisał że w tym czasie brałem urlop,
    > czy jest to zgodne z prawem?

    Tak, to było ułatwienie dla pracowników, a nie powód do obrazy.
    /tak ja uważam/ Jak nie urlop wypoczynkowy to pewnie by to był bezpłatny,
    a wtedy można by mieć pretensje.

    > urlopu. Czy można dać wniosek o taki urlop z datą przyszłościową, np. 2
    > miesięczną?
    Tak, to nawet wskazane.

    > Czy na wniosku można napisać w ciągu jakiego czasu chciałbym dostać
    > odpowiedz, czy są do tego ustalone ramy czasowe zgodne z prawem?
    powineneś dostać odpowiedź w ciągu tygodnia

    > Jak rozwiązać sprawę dotyczącą wniosków urlopowych?
    Jaką sprawę?

    > W sierpniu 2002 roku skończyłem studia licencjackie. Jak należy rozliczyć
    > urlop wypoczynkowy za tamten rok? Czy dobrze wyliczyłem:
    >
    > wymiar 20 dni: 8 miesięcy x 20dni/12miesięcy= 13,33 w zaokrągleniu 14 dni
    >
    > wymiar 26 dni: 4 miesiące x 26dni/12miesięcy= 8,66 w zaokrągleniu 9 dni
    >
    > czyli w sumie 23 dni?
    I może być dobrze i może być źle - za mało danych- np. ile masz lat pracy,
    jak długo w tej samej firmie.

    --
    pozdrawiam
    MEva :-)