eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeUrlop na zadanie a swiadectwo pracy. › Re: Urlop na zadanie a swiadectwo pracy.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!news.dialog.net.pl!not-for-mail
    From: "Jotte" <t...@W...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Urlop na zadanie a swiadectwo pracy.
    Date: Fri, 28 Oct 2005 13:10:23 +0200
    Organization: Dialog Net
    Lines: 54
    Message-ID: <djt0vl$fdr$1@news.dialog.net.pl>
    References: <djrj7j$6es$1@inews.gazeta.pl> <djro79$4ep$1@news.dialog.net.pl>
    <djsl1v$kf0$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: dial-3989.wroclaw.dialog.net.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.dialog.net.pl 1130497845 15803 62.87.141.149 (28 Oct 2005 11:10:45 GMT)
    X-Complaints-To: a...@d...net.pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 28 Oct 2005 11:10:45 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2800.1437
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2800.1441
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:167225
    [ ukryj nagłówki ]

    W wiadomości news:djsl1v$kf0$1@inews.gazeta.pl Puszka
    <p...@g...pl> pisze:

    Treść świadectwa pracy reguluje KP art. 97 §2 oraz rozporządzenie ministra
    pracy i polityki socjalnej z dnia 15.05.1996 (z późn. zmianami) w §1.

    Cytując za www.brpo.gov.pl:
    "Treść świadectwa pracy.
    Świadectwo pracy może zawierać tylko informacje enumeratywnie wymienione w
    przepisach prawa.
    Zgodnie z art. 97 § 2 Kodeksu pracy w świadectwie pracy należy podać
    informacje dotyczące okresu i rodzaju wykonywanej pracy, zajmowanych
    stanowisk, trybu rozwiązania albo okoliczności wygaśnięcia stosunku pracy, a
    także inne informacje niezbędne do ustalenia uprawnień pracowniczych i
    uprawnień z ubezpieczenia społecznego. Ponadto w świadectwie zamieszcza się
    wzmiankę o zajęciu wynagrodzenia za pracę w myśl przepisów o postępowaniu
    egzekucyjnym. Na żądanie pracownika należy podać także informacje o
    wysokości i składnikach wynagrodzenia oraz o uzyskanych kwalifikacjach.
    Według § 1 rozporządzenia w świadectwie pracy, oprócz informacji określonych
    w art. 97 § 2 Kodeksu pracy, zamieszcza się informacje niezbędne do
    ustalenia uprawnień ze stosunku pracy i uprawnień z ubezpieczenia
    społecznego dotyczące: 1) wymiaru czasu pracy pracownika w czasie trwania
    stosunku pracy, 2) liczby dni urlopu wypoczynkowego wykorzystanego przez
    pracownika w roku kalendarzowym, w którym ustał stosunek pracy, 3)
    wykorzystania dodatkowego urlopu albo innego dodatkowego uprawnienia lub
    świadczenia, przewidzianego przepisami prawa pracy, 4) należności ze
    stosunku pracy uznanych i nie zaspokojonych przez pracodawcę do dnia ustania
    tego stosunku, z powodu braku środków finansowych, 5) okresu korzystania z
    urlopu bezpłatnego i podstawy prawnej jego udzielenia, 6) wykorzystanego
    urlopu wychowawczego, 7) liczby dni, za które pracownik otrzymał
    wynagrodzenie przewidziane w art. 92 Kodeksu pracy w roku kalendarzowym, w
    którym ustał stosunek pracy, 8) wykorzystania w roku kalendarzowym, w którym
    ustał stosunek pracy, zwolnienia od pracy przewidzianego w art. 188 Kodeksu
    pracy, 9) okresu, za który pracownikowi przysługuje odszkodowanie w związku
    ze skróceniem okresu wypowiedzenia umowy o pracę na podstawie art. 361 § 1
    Kodeksu pracy, 10) okresu odbytej czynnej służby wojskowej lub jej form
    zastępczych, 11) okresu wykonywania pracy w szczególnych warunkach lub w
    szczególnym charakterze, 12) okresów nieskładkowych, przypadających w
    okresie zatrudnienia, którego dotyczy świadectwo pracy, uwzględnianych przy
    ustalaniu prawa do emerytury lub renty, 13) danych, które są zamieszczane na
    żądanie pracownika.
    Świadectwo pracy jest dokumentem o charakterze ściśle informacyjnym i nie
    może zawierać oceny pracownika przez pracodawcę. Nie wyłącza to możliwości
    zwrócenia się przez pracownika do pracodawcy z prośbą o wydanie referencji.
    Prośba ta nie obliguje jednak pracodawcy. Referencje nie mogą oczywiście
    naruszać dóbr osobistych pracownika."

    Z powyższego IMO wynika, że informacja o ilości dni urlopu wykorzystanych w
    trybie art. 167^2 KP powinna się w świadectwie pracy znaleźć.

    --
    Pozdrawiam
    Jotte

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1