PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa zlecenie - jakie składki ? › Re: Umowa zlecenie - jakie składki ?
  • Data: 2005-08-08 15:29:00
    Temat: Re: Umowa zlecenie - jakie składki ?
    Od: "DooMiniK" <bachus20[WYTNIJ]@poczta.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Maciek" <x...@x...com> napisał w wiadomości
    news:dd7ibn$96q$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Osoba A zawiera umowę zlecenie z firmą B,która nie jest jej pracodawcą (
    > osoba A jest bezrobotna),dla osoby A umowa zlecenie to jedyne źródło
    > utrzymania,
    > osoba A nie jestem studentem i ma skonczone 26 lat,osoba A będzie
    > wykonywać zlecenie w miejscu prowadzenia działalności pracodawcy B.
    > 1)jakie trzeba płacić składki (zleceniodawca i zleceniobiorca)

    Pracodawca ma o to zadbać - od ustalonej kwoty pobierana jest
    tylko zaliczna na podatek dochodowy (21%)

    > 2)czy składki płaci sie od kwoty tej na umowie zleceniu? (np. umowa na
    > 100zł miesięcznie to od 100zł) ?

    Od tej kwoty pobierana jest tylko zaliczka na podatek. Jak nie masz
    26lat i nie płacisz ZUSu pracując na umowę o pracę - jesteś (powinieneś być...)
    'podpięty' pod któregoś rodzica.

    > 3)czy ZUS albo inna instytucja nie zakwestionuje takiej umowy i nie uzna
    > jej za umowę o pracę ?

    Nie ma podstaw aby coś takiego zrobić.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)