PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę - referencje › Re: Umowa o pracę - referencje
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    From: A Tennyson <t...@b...biz>
    Subject: Re: Umowa o pracę - referencje
    Date: Sun, 24 Jun 2007 13:21:17 +0100

    On Fri, 22 Jun 2007 21:44:55 +0200, ZepZoSo wrote:

    > jak jest z referencjami po wygaśnięciu umowy o pracę?

    W języku potocznym czasem używa się terminu "wygaśnięcie" zupełnie
    swobodnie. Prawo pracy zna przypadki wygaśnięcia stosunku pracy tylko
    w okolicznościach takich jak opisał to Jotte. Nawet w języku potocznym
    powinno się podawać tryb rozwiązania stosunku pracy w sposób zgodny ze
    stanem faktycznym i prawem pracy. Może to być wypowiedzenie,
    porozumienie stron, bez wypowiedzenia no i wygaśnięcie.

    > Kto w ogóle wystawia referencje? Przełożony (kierownik, dyrektor), czy w
    > ogóle sam prezes (którego się np na oczy w ogóle nie widziało)? Jeśli
    > wystawia przełożony, czy ma on taki obowiązek, by biec z tym do prezesa i
    > pytać, czy może być to co napisał?

    Pracodawca nie ma obowiązku wystawiania referencji. Proszę szanownych
    grupowiczów o wybaczenie, ale sposób w Jaki Jotte zareagował, może
    sugerować, że forum to zgromadzone jest towarzystwem wzajemnej adoracji.
    Wierzę, że tak nie jest. Dlatego udzielam odpowiedzi jeszcze raz - mam
    nadzieję, że w sposób zrozumiały i prosty.

    > Co może być przyczyną odmowy wydania listu referencyjnego (brak czasu, brak
    > papieru, brak pomysłu na opis)?

    Kiedyś istniał obowiązek prawny, na wyraźny wniosek pracownika,
    wystawiania tzw. opini pracy. Ponieważ brak takiego obowiązku, nikogo
    nie interesują przyczyny odmowy wystawienia referencji. Po prostu masz
    problem - nie masz referencji.

    --
    "I the heir of all the ages, in the foremost files of time"

    Locksley Hall by Alfred, Lord Tennyson