PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę na 1/64 etatu › Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu
    Date: Mon, 10 Sep 2012 22:21:56 +0200
    From: MarKust71 <...@...a>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o pracę na 1/64 etatu

    > Ta 'Armia' daje koszty obsługi w wysokości 4% przepływów. Pokaż mi coś, co
    > da mniejsze.

    "4% nie mniej niż..." to mniej więcej opłata za operacje gotówkowe w
    części znanych mi banków. Uważam, że ZUS nie wnosi do systemu
    ubezpieczeń żadnej wartości, a wyłącznie generuje koszty. Skoro jego
    rola sprowadza się do pośredniczenia w "przepływach", to nie byłoby
    wielkim problemem powierzenie ich obsługi instytucjom finansowym, którą
    spokojnie byłyby w stanie zadowolić się z tytułu prowizji kwotą tysiąc
    razy mniejszą niż to, ile nas wszystkich to teraz kosztuje.

    Nawet nie próbując robić tego rodzaju rewolucji wystarczy spojrzeć
    zupełnie niedaleko. W 2011 roku w Niemczech wypłacono 225.411,3 mln EUR
    emerytur, co kosztowało 3.576,6 mln EUR (). Jak widać można system
    prawie dziesięciokrotnie większy od polskiego obsłużyć trzy razy taniej...

    Na koniec mógłbyś mi pokazać, dlaczego u nas takie koszty są absolutnie
    niezbędne do poniesienia i musi zostać tak, jak jest ?

    --
    Marek