PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę (długie i pilne) › Re: Umowa o pracę (długie i pilne)
    From: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o pracę (długie i pilne)
    Date: Sat, 20 Aug 2005 11:48:38 +0200

    Zbyszek Tuźnik napisał(a):

> [...]
    > Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, *dłuższy* niż 6
    > miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego
    > rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
    > Jest oczywiście jeszcze art.33^1 z odwołaniem do Art. 25. § 1.
    > Umowę o pracę zawiera się na czas nie określony, na czas określony lub
    > na czas wykonania określonej pracy. Jeżeli zachodzi konieczność
    > zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w
    > pracy, pracodawca może w tym celu zatrudnić innego pracownika na
    > podstawie umowy o pracę na czas określony, obejmujący czas tej

    Umowa nie moze byc sprzeczna z KP, wiec jezeli w umowie na czas <6 m-cy
    zawarto mozliwosc jej rozwiazania (a KP tego nie reguluje) to jest to
    z nim zgodne..
    Taka umowa moze byc rozwiazana...
    Jezeli zas pracodawca zapomnial o zawarciu tego w umowie... no coz...
    wtedy jest problem... :D

    > Zapis w umowie widziałem, stąd moje zdziwienie.

    Ta konkretna umowa jest dodatkowo 'podlegla' ustawie o zatrudnianiu
    pracownikow tymczasowych i wowczas reguluje to rozdzial II, Art. 13,
    punkt 2, podpunkt 2...
    ( np. http://www.abc.com.pl/serwis/du/2003/1608.htm)

    Pozdrawiam...