PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę (długie i pilne)Re: Umowa o pracę (długie i pilne)
  • Data: 2005-08-20 09:20:26
    Temat: Re: Umowa o pracę (długie i pilne)
    Od: Zbyszek Tuźnik <d...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dariusz Tarczoń napisał(a):

    > W KP jest napisane, ze nie mozna wypowiedziec umowy na czas okreslony
    > krotszy niz 6 m-c, jezeli w umowie o prace nie ujeto tej mozliwosci...

    W którym miejscu/artykule jest to napisane, bo nie widzę.
    Wg art. 32 każda ze stron ma prawo rozwiązać za wypowiedzeniem umowę na
    czas nieokreślony lub okres próbny,
    art. 33
    Przy zawieraniu umowy o pracę na czas określony, *dłuższy* niż 6
    miesięcy, strony mogą przewidzieć dopuszczalność wcześniejszego
    rozwiązania tej umowy za dwutygodniowym wypowiedzeniem.
    Jest oczywiście jeszcze art.33^1 z odwołaniem do Art. 25. § 1.
    Umowę o pracę zawiera się na czas nie określony, na czas określony lub
    na czas wykonania określonej pracy. Jeżeli zachodzi konieczność
    zastępstwa pracownika w czasie jego usprawiedliwionej nieobecności w
    pracy, pracodawca może w tym celu zatrudnić innego pracownika na
    podstawie umowy o pracę na czas określony, obejmujący czas tej nieobecności.
    Ale nie o to chyba chodzi, więc?

    > W tej umowie jest to zawarte: § 4, podpunkt 7... :)

    Zapis w umowie widziałem, stąd moje zdziwienie.

    Zbyszek