PracaGrupypl.praca.dyskusjeUmowa o pracę (długie i pilne) › Re: Umowa o pracę (długie i pilne)
    From: Dariusz Tarczoń <t...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Umowa o pracę (długie i pilne)
    Date: Sat, 20 Aug 2005 10:15:44 +0200

    gromax napisał(a):

    >praktycznie to wygląda na codziennie po 8 godzin (z zastrzeżeniem "górnych" widełek
    z pkt.11)
    Tyle ile Ci karza... :(, ale nie wiecej niz wymiar etatu + 32 godziny
    (max liczba nadgodzin w jednym m-cu..)
    Jezeli przekroczysz srednio 39 godz/tydz to Ci wyplaca nadgodziny i tyle...

    > nie jest tu wyszczególnione poza godzinami nocnymi. domyślam się, że
    > praca jest "w ruchu ciągłym" tj.wykonywana jest 24h/dobę, czyli są trzy
    > zmiany po 8 godzin (6-14, 14-22, 22-6)

    teoretycznie, sa to 24 nastepujace po sobie godziny od momentu
    rozpoczecia pracy w danym dniu

    > nie sądzę, jest to mało prawdopodobne - mogę sie mylić

    Jest to urlop platny, jednak w wiekszosci przypadkow jest wyplacany
    ekwiwalent za jego niewykorzystanie.. (zwykle wychodzi okolo 10% pensji..)

    > trzeba było się zapytać jak podpisywałeś umowę :)

    Oznacza to firma ma pewnosc, ze uslugobiorca nie zmieni zamowienia
    ponizej pewnego poziomu -> od niego wynika wymiar etatu.. (1/8)

    > nie koniecznie - "strony dopuszczają możliwość rozwiązania umowy o
    > pracę z jedno-tygodniowym wypowiedzeniem". A w praktyce
    > najprawdopodobniej jak pójdziesz i powiesz "wpadła mi fajna robota i
    > chcę się rozstać, najchętniej jutro" to ci pójdą na rekę

    Ot co najwyzej zabrudza Ci papiery.. (swiadectwo pracy...) ;)
    Wiec lepiej sie wczesniej dogadac na porozumienie stron...
    ale to czy na to pojda, zalezy od wielu czynnikow....

    > Tak to jest w tego typu pracach. dogadaj się z osobami które układają
    > grafik żeby uwzględnić czas np. jak jesteś w szkole

    Pracownika wiaze z pracodawca/pracodawca uzytkownikiem stosunek pracy...
    a prawo nie chroni tylko pracownika, ale i pracodawce...
    Sciagniecie pracownikow na dodatkowe dyzury zwykle jest czyms
    spowodowane, bynajmniej nie zwyklym widzimisie pracodawcy... nawet jak
    komus sie tak wydaje... :D

    Pozdrawiam...