PracaGrupypl.praca.dyskusjeTesty rekrutacyjne w Comarch › Re: Testy rekrutacyjne w Comarch
    From: "Kurciok" <k...@p...BEZSPAMUonet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Testy rekrutacyjne w Comarch
    Date: Thu, 11 Jan 2007 08:53:36 +0100

    > Łubudubu Łubudubu....
    >
    > według mnie testy sa ukierunkowane na absolwentow : "podaj definicje" a
    > nie na praktykow

    Najlepszą metodą na rozwiązywanie testów jest przeczytanie książki przed
    testem. Najlepsze jest to że wszyscy o tym wiedzą, ale wszyscy te testy
    robią. Ciężko powiedzieć po co. No ale w różnych firmach różne głupoty się
    wymyśla. Jak o tym wiesz to co za problem po porstu przeczytaj tą ksiażkę
    przed testem i po sprawie :)

    Prawda jest taka że testy jak testy niczego nie weryfikują, może jedynie to
    jak kandydat się przygotował przed rozmową (czy przeczytał książkę) i czy ma
    ogólnie pojęcie (ale to o wiele lepiej sprawdzić podczas rozmowy
    kwalifikacyjnej). Wydaje mi się że w dużych firmach to test jest raczej po
    to aby osoba która rekrutuje miała usprawiedliwienie jeśli przyjmie osobę,
    która nie najlepiej się nadaje na dane stanowisko. Zawsze wtedy może
    powiedzieć że na testach wypadł najlepiej więc go przyjął.

    Mogę sobie wymyślić jeszcze jeden powód dla którego taki test warto zrobić
    :) Można zrobić test, który jest możliwe najtrudniejszy i możliwie
    najbardziej bezsensowny (tak aby prawie nikt go nie rozwiązał). Taki test
    należało by dać do rozwiązania kandydatowi przed rozmową kwalifikacyjną.
    Nawet gdyby był dobrym programistą to by taki test udupił. Pomyślał by
    wtedy, a może nie jestem taki dobry jak mi się wydaje. I wtedy prowadzący
    rozmowę miałby lepszą pozycję wyjściową do negocjacji wynagrodzenia :)