eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeTelepraca (???) › Re: Telepraca (???)
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Telepraca (???)
    Date: Tue, 14 Oct 2003 04:44:36 -0700
    Organization: ja prywatnie
    Lines: 50
    Sender: n...@o...pl@pierdol.ninka.net
    Message-ID: <2...@p...ninka.net.usun>
    References: <2...@p...ninka.net.usun>
    <7...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: pierdol.ninka.net
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-1
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.onet.pl 1066131880 33 216.101.162.243 (14 Oct 2003 11:44:40 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 14 Oct 2003 11:44:40 GMT
    X-Newsreader: Sylpheed version 0.9.6 (GTK+ 1.2.10; i686-pc-linux-gnu)
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.praca.dyskusje:98172
    [ ukryj nagłówki ]

    On 14 Oct 2003 12:50:15 +0200
    "Siemion" <k...@W...pl> wrote:

    > > w Polsce nie ma jeszcze (o ile mi wiadomo) firm tak zorganizowanych,
    > > ze niemal wszyscy pracownicy robia swoje z domu, spotykaja sie raz w
    > > tygodniu na zebraniu, a w firmie siedzi tylko recepcjonistka i ci,
    > > co musza sie z klientami spotykac.
    >
    > no w?a?nie - czemu tak si? dzieje?
    > przecie? to same korzy?ci dla obu stron...

    z conajmniej paru wzgledow.

    po pierwsze, trzeba miec w pelni zintegrowany system informatyczny -
    kazdy z pracownikow musi umiec go obslugiwac.

    trzeba tez sie zatroszczyc o bezpieczenstwo takiego systemu - skoro
    zdalnie pracownicy maja miec dostep do wenetrznych baz danych firmy etc.
    to nie moga sie laczyc polaczeniem nieszyfrowanym. rozwiazania zas typu
    VPN na karty etc. kosztuja.

    po drugie, musza byc wdrozone odpowiednie procedury. np. obieg
    dokumentow musi w firmie byc JAWNY, wykluczone sa sytuacje typu "a pani
    stasia miala gdzies to pismo, ale nie wiem, gdzie go wsadzila".

    po trzecie, pracownicy musza umiec sobie SAMI radzic ze swoim domowym
    komputerem - rzczy typu "a bo ten raport co go mialam na dysku, to sie
    skasowal niechacy" nie wchodza w gre.

    to wszystko co powyzej daje sie zrobic, ale przelicza sie na pieniadze.
    ale, to jest pryszcz. najtrudniejsza czesc wiaze sie ze zmiana
    zarzadzania na kazdym szczeblu.

    zeby taki system byl efektywny, to wszyscy musza pracowac ZADANIAMI -
    tj. kazdy pracownik musi wiedziec, co ma zrobic, na kiedy i z czego
    bedzie rozliczony - bo nie ma juz szefa, co bedzie stal za plecami i
    sprawdzal, czy sie ktos nie obija.

    to z kolei wymaga zmiany podejscia do pracownikow, zmiany mentalnosci
    managerow i co wazniejsze zmiany mentalnosci samych pracownikow.

    ludzie latami przyzwyczajeni do "robienia" 'czegos" albo udawania
    robienia, chodzenia na ploty, kawki, przyzwyczajeni do pilnowania i
    pokazywania palcem, co maja zrobic, nie beda sie umieli przestawic.
    nagle nie stana sie w pelni samodzielnymi, dobrze zmotywowanymi do
    pracy...
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net.usun
    http://pierdol.ninka.net/~ninka/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1