PracaGrupypl.praca.dyskusjeTa paskudna komuna... › Re: Ta paskudna komuna...
    From: "Emeryt" <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Ta paskudna komuna...
    Date: Sat, 14 Jul 2012 10:19:57 +0200

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:4fffc715$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...

    > tylko do szpitali i to w nietypowych przypadkkkach, co zreszta się nie
    > zmieniło od czasów komuny. Teraz za to - jeśli gdzies masz za długo
    > czekać, to sa strony, na których znajdziesz inne przychodnie z umową z
    > NFZ-em i szacunkowy czas oczekiwania na wizytę - większość wizyt da się
    > ustalić w okresie miesiąca - przynajmniej w dużych miastach.

    Kłamiesz Waść i to okropnie. W mieście w którym mieszkam (800tys. ludzi)
    kolejka do kardiologa to minimum pół roku. To da sie przetrzymać ale kolejka
    do okologa to miesiąc, do szpitala onkologicznego kolejne dwa miesiące - dla
    chorego na raka to taka drobna sprawa.
    Kolejka do reumatologa i na rehabilitacje najkrótsza to 4 miesiące. Do
    laryngologa miesiąc, ale do hematologa pół roku. Nawet do prywatnej
    przychodni kolejka ponad 10 dni.
    Bez kolejki to można iść do prywatnego gabinetu dentystycznego, a poza tym
    wszędzie są terminy z zasady kilkumiesięczne.

    W mieście gdzie mieszka moja siostra (50tys ludzi) terminy są takie same jak
    w moim tylko niektórych specjalistów nie ma, ale za to mają terminy do POZ
    (paranoja), bez koleki przyjmuja pierwsze 5 osób które sie zarejestruje
    danego dnia (czyli trzeba stanąć około 5 rano pod przychodnią). Do szpitala
    dostać się łatwo bo wszyscy ordynatorzy mają prywatne gabinety w mieście.
    Dwie wizyty u ordynatora po 200zł każda + drobny prezent i już masz
    skierowanie do szpitala z terminem w przyszłym tygodniu.
    Itd.itd

    > To chyba w warszawie - ja za większe płaciłem półtorej roku temu poniżej
    > 200 tys, a ceny jeszcze spadły od tamtego czasu.

    Nie w Warszawie ale prawie w całej Polsce. Mieszkanie za 200 tys można kupić
    w drugim obiegu czyli używane najczęściej w blokach z wielkiej płyty mające
    już ponad 30 lat. Tylko skąd młode małżeństwo ma wziąść 200 tys? w dodatku
    gdy jedno z nich jest bezrobotne lub pracuje na umowe śmieciową?

    > Czyli dokładnie tak jak w czasach komuny, za którymi tak tęsknisz.

    No cóż za czasów "komuny" kradli małą łyżeczką, a teraz chochlą. Niestety to
    nie komuna wymyśliła hasło "pierwszy milion trzeba ukraść". Administracja
    była 3-krotnie mniejsza, a willi za granicą nie dało sie zbudować.

    Ja nie tęsknię za komuną tylko porównuję czasy w których przyszło mi żyć.
    Widze i słysze jak młodym (np. ten co urodził sie w 1972r) wciska sie kit
    jaka to ta komuna była straszna i podaje przykłady z ostatnich 8 lat gdy
    rządził Jaruzelski, dyplomatycznie zapominając o wcześniejszych w których
    nie było kartek, a ludzie żyli spokojnie i bezpiecznie, mając prace, dzieci
    w szkole, wczasy w wakacje itd.
    I właśnie o to chodzi że tacy którzy w 1989r mieli 10 lat teraz najwięcej
    kłamią, krzyczą i dowodzą jak to oni mają racje bo to przeżyli na własnej
    skurze. Ciągle jeszcze żyje wiele milionów ludzi którzy są świadkami tych
    czasów i wiedzą jak naprawde było...

    pozdr