PracaGrupypl.praca.dyskusjeTa paskudna komuna... › Re: Ta paskudna komuna...
  • Data: 2012-07-16 09:03:50
    Temat: Re: Ta paskudna komuna...
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-07-14 10:19, Emeryt pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski"<kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl> napisał w
    > wiadomości news:4fffc715$0$1210$65785112@news.neostrada.pl...

    > Kłamiesz Waść i to okropnie. W mieście w którym mieszkam (800tys. ludzi)
    > kolejka do kardiologa to minimum pół roku. To da sie przetrzymać ale kolejka
    > do okologa to miesiąc, do szpitala onkologicznego kolejne dwa miesiące - dla
    > chorego na raka to taka drobna sprawa.

    http://kolejki.nfz.gov.pl/koc/kolejkiSzukaj.do

    sprawdzałem do poradni onkologicznej i do kardiologicznej (nie
    sprecyzowałeś o jakie świadczenie Ci chodzi) znajdziesz w 2 miastach o
    ilości ok 800 tys. mieszkańców spokojnie krótsze terminy.

    > Kolejka do reumatologa i na rehabilitacje najkrótsza to 4 miesiące. Do
    > laryngologa miesiąc, ale do hematologa pół roku. Nawet do prywatnej
    > przychodni kolejka ponad 10 dni.
    > Bez kolejki to można iść do prywatnego gabinetu dentystycznego, a poza tym
    > wszędzie są terminy z zasady kilkumiesięczne.

    Może w twojej przychodni, do której jednak nie jesteś uwiązany.

    > Ja nie tęsknię za komuną tylko porównuję czasy w których przyszło mi żyć.
    > Widze i słysze jak młodym (np. ten co urodził sie w 1972r) wciska sie kit
    > jaka to ta komuna była straszna i podaje przykłady z ostatnich 8 lat gdy
    > rządził Jaruzelski, dyplomatycznie zapominając o wcześniejszych w których
    > nie było kartek, a ludzie żyli spokojnie i bezpiecznie, mając prace, dzieci
    > w szkole, wczasy w wakacje itd.

    Kartki na cukier były jeszcze przed Jaruzelskim. Jaruzelski rządził, bo
    państwo zbankrutowało. A zbankrutowało dlatego, że żyło ponad stan. Więc
    za te wszystkie fajne rzeczy, o których piszesz zapłacili właśnie ci
    młodzi jak ich nazywasz, urodzeni po 1972 r.

    > I właśnie o to chodzi że tacy którzy w 1989r mieli 10 lat teraz najwięcej
    > kłamią, krzyczą i dowodzą jak to oni mają racje bo to przeżyli na własnej
    > skurze. Ciągle jeszcze żyje wiele milionów ludzi którzy są świadkami tych
    > czasów i wiedzą jak naprawde było...

    No i oni nie potwierdzają Twojej teorii (przynajmniej ci znani mi
    osobiście), jak to było super, tęsknią co najwyżej do młodości. Może
    dlatego właśnie, że nie byli działaczami partyjnymi? Albo potrafią
    liczyć i wychodzi im skąd to bankructwo na przełomie 70 i 80 lat?

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl