PracaGrupypl.praca.dyskusjeSzukający pracującyRe: Szukający pracujący
    From: Kira <c...@e...wytnij.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szukający pracujący
    Date: Sun, 16 Apr 2006 12:51:10 +0200

    Re to: Nixe [Sat, 15 Apr 2006 13:38:14 +0200]:

    > I gdyby dobry, ceniony specjalista pracujący w firmie
    > konkurencyjnej chciał przejść do Ciebie i dla Ciebie
    > pracować, to lojalnie powiadomiłabyś konkurencyjnego
    > "znajomego z branży", że jego pracownik wykonuje takie
    > ruchy? Pozwól, że nie uwierzę :)

    Gdyby to był faktycznie dobry, ceniony specjalista, to tak
    na 90% ruchy sama zaczęłabym wykonywać ;-) Tak, wiedząc że
    to do obecnego pracodawcy dotrze :-)

    Natomiast z podwórka własnego - chciał kiedyś do nas przejść
    całkiem niezły handlowiec właśnie z firmy znajomego. Tyle, że
    popełnił zasadniczy błąd: jako argument zastosował 'posiadam
    wypracowaną bazę klientów, których zabiorę ze sobą'. I na tym
    właśnie popłynął - bo w tym momencie przestało mi zależeć na
    zatrudnieniu go (no bo po co mi menda która odchodząc będzie
    kombinować jak mi uwalić sprzedaż?), a za to odczułam sporą
    chęć pogadania jednak ze znajomym.
    Facet wyleciał z roboty z wilczym biletem. O ile wiem, pracę
    w swoim zawodzie znalazł dopiero w Poznaniu. A dobry był...

    Proponuję jednak mocno uważać co się robi i w jaki sposób,
    bo jedna taka wpadka potrafi człowieka wywalić z branży na
    bardzo, bardzo długo.

    > Co innego porozumienie, a co innego dbanie o własny interes.

    Wiesz, biorę między innymi całkiem niezłe pieniądze za
    konsultacje logistyczne właśnie w firmach konkurencyjnych.
    I zapewniam Cię, że wychodzę na tym znacznie lepiej, niż
    gdybym skupiła się na swojej działce i próbowała z nimi
    konkurować. Choćby dlatego, że mam w chwili obecnej dostęp
    do naprawdę rewelacyjnych cen hurtowników i podwykonawców
    tychże firm - opłaca się wszystkim.

    Czasami ten własny interes potrafi leżeć zupełnie gdzieś
    indziej, niż mogłoby się wydawać na pierwszy rzut oka.

    Kira