PracaGrupypl.praca.dyskusjewesola kompania › Re: Szlag mnie jasny trafia (było: Wesoła kompania)
    From: flyer <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szlag mnie jasny trafia (było: Wesoła kompania)
    Date: Fri, 28 Feb 2003 00:06:44 +0100

    zd napisał:

    > nie rozumiem - ryzyko czego? ze panstwo okradnie obywateli? Niestety tego
    > nie bralem pod uwage. W najgorszej sytuacji wiekszosc zakladala ze panstwo
    > nie odda w gotowce dlugow ale przez np. skompenswanie z ewentualnymi
    > zaleglosciami podatkowymi, ZUS, i innych podatkow.

    Jezeli sprzedaje sie towary spolce, ktora ma wieksze jawne dlugi niz
    wartosc i dodatkowo placi z opoznieniem, to nie mozna pozniej mowic, ze
    ryzyko nie bylo wkalkulowane --> dla producenta, niezaleznie czy zostala
    zrobiona zmiana formy prawnej zgodnej z prawem czy upadlosc, efekt
    zawsze (prawie) bedzie ten sam. Dodatkowo - w naszej obecnej gospodarce,
    Panstwo bylo/jest tylko wlascicielem tych firm, w zwiazku z czym
    postapilo jak kazdy inny wlasciciel - przenioslo majatek wraz z
    odpowiadajacymi mu dlugami do innej spolki - jakos nie widze swietego
    oburzenia gdy robi to prywatny przedsiebiorca, albo gdy bylo to robione
    np. w Szczecinie przez Panstwo.

    > skoro nie daje ci to spokoju to ci odpowiem.
    > 1. Zagladnij do stosownych ustaw a dowiesz sie czemu to jest prawnie
    > niemozliwe
    > 2. W sadzie nawet nie jestes w stanie wymusic splaty zaleglych zoobowiazan -
    > czemu? bo platnikiem nie sa kopalnie ale specjalnie powolane twory ktore nic
    > nie maja.

    Mowisz o stanie obecnym post factum, a ja mowie o stanie przeszlym.

    > z calym szacunkiem ale gornictwo nie placilo zadnych podatkow ani VATu anie
    > ZUSu wiec darujmy sobie. Co do likwidacji to pokaz mielismy teraz - mieli
    > zlikwidowac polowe kopaln w najgorszej sytuacji, doinwestowac reszte aby
    > mogla wyjsc na prosta. A tymczasem przezyly _WSZYSTKIE_ a oddluzenie
    > zrealizowano kosztem prywanych przedsiebiorcow.

    W ostatnim sie zgadzamy, natomiast w pierwszym zdaniu nie - moze i nie
    placi, ale na pewno jest zobowiazane do zaplaty, w odroznieniu od
    "wesolych" rolnikow.

    Flyer