PracaGrupypl.praca.dyskusjewesola kompania › Re: Szlag mnie jasny trafia (było: Wesoła kompania)
    From: "zd" <...@...c>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Szlag mnie jasny trafia (było: Wesoła kompania)
    Date: Thu, 27 Feb 2003 16:47:00 +0100

    Użytkownik "flyer" <f...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b3isvk$77r$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Niestety niezaleznie od formy - nowa "czapa" czy upadlosc kopaln i
    > dochodzenie szczatkowych pieniedzy przez dlugi okres - sytuacja
    > opisanego przedsiebiorcy pozostanie taka sama - sprzedawal materialy
    > spolkom na krawedzi upadlosci (a nawet w stanie upadlosci), wiec ryzyko
    > musialo byc wkalkulowane.

    nie rozumiem - ryzyko czego? ze panstwo okradnie obywateli? Niestety tego
    nie bralem pod uwage. W najgorszej sytuacji wiekszosc zakladala ze panstwo
    nie odda w gotowce dlugow ale przez np. skompenswanie z ewentualnymi
    zaleglosciami podatkowymi, ZUS, i innych podatkow.

    > Glowie sie tylko nad jednym - skoro wszyscy
    > wiedza, jakie dlugi ma ta branza, dlaczego nikt z jej dostawcow nie
    > wystapil o upadlosc spolek weglowych?

    skoro nie daje ci to spokoju to ci odpowiem.
    1. Zagladnij do stosownych ustaw a dowiesz sie czemu to jest prawnie
    niemozliwe
    2. W sadzie nawet nie jestes w stanie wymusic splaty zaleglych zoobowiazan -
    czemu? bo platnikiem nie sa kopalnie ale specjalnie powolane twory ktore nic
    nie maja.

    Wniosek jest taki ze panstwo swiadomie tolerowalo i bedzie tolerowac
    zlodziejstwo pod warunkiem jest to ono jest zlodziejem. Ba, nawet w okresie
    kilku ostatnich lat zmieniano ustawy i rozporzadzenia tak aby kopanie nie
    mogly byc skutecznie splacane (np poprzez utworzenie tzw. dealerow
    weglowych)

    > gospodarki. W odroznieniu bowiem od dotowania i zwalniania z podatkow
    > PRODUCENTOW rolnych przy braku prob wymuszenia zmian (zmniejszenia
    > zatrudnienia) w tej galezi gospodarki, gornictwo jest wpelni
    > opodatkowane i dazy sie do jego powolnej likwidacji.

    z calym szacunkiem ale gornictwo nie placilo zadnych podatkow ani VATu anie
    ZUSu wiec darujmy sobie. Co do likwidacji to pokaz mielismy teraz - mieli
    zlikwidowac polowe kopaln w najgorszej sytuacji, doinwestowac reszte aby
    mogla wyjsc na prosta. A tymczasem przezyly _WSZYSTKIE_ a oddluzenie
    zrealizowano kosztem prywanych przedsiebiorcow.