PracaGrupypl.praca.dyskusjeSwoboda zawierania umow!Re: Swoboda zawierania umow!
  • Data: 2005-11-30 17:53:37
    Temat: Re: Swoboda zawierania umow!
    Od: januszek <j...@p...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomasz Pyra napisał(a):

    > Raczej ta strefa gdzie znaczny odesetek ludzi zarejestrowanych jako
    > bezrobotni pracuje gdzies na czarno.

    Gdzie pracuje? I za ile?

    > Wlasnie w duzej mierze z powodu bagazu "przywilejow" ktore ma kazdy
    > zatrudniony legalnie czlowiek, a wiec emerytur, rent, ubezpieczenia
    > zrowotnego i innych cudow-niewidow.

    A jak zachoruje, tak powaznie to co? Na smietnik?

    > I zeby mu zaplacic 500zl, to pracodawca musi wydac jakis 1000.

    Skupiasz sie na zlej imho rzeczy. Czy wykonywana przez tego czlowieka
    praca warta jest 500 czy 1000 zl? Czy pracodawca moze tak zorganizowac
    prace tego czlowieak aby ten zarabial dla niego nastepnych 500 lub
    1000 zł?

    > No ale socjalisci twardo twierdza ze lepszy bezrobotny bez prawa do
    > zasilku, bez skladki emerytalnej i rentowej, niz gdyby zwolnic go z
    > obowiazku placenia tych skladek i on by znalazl prace.

    ktorzy tak twierdza i co konkretnie?

    > Skladki co prawda nadal by nie mial, ale moze jego praca za 500zl nie
    > kosztowala by pracodawcy 1000zl, a 600zl i juz by byl sklonny mu ja dac.

    Czemu uparcie liczysz koszty a nie wypracowane zyski, he? ;P

    j.