PracaGrupypl.praca.dyskusjeStudia z informatyki dziennie czy wieczorowoRe: Studia z informatyki dziennie czy wieczorowo
  • Data: 2005-04-17 07:30:39
    Temat: Re: Studia z informatyki dziennie czy wieczorowo
    Od: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:14fe.00000110.425fafed@newsgate.onet.pl...

    > Panie Darek, jesteś studentem dziennym czy wykładowcą ??

    To prawda, ze poziom jest wyzszy na dziennych. Wynika to z ilosci czasu
    poswieconego na zajecia i ich rozlozenia - w osmej godzinie nauki pod rzad
    czlowiek jest mniej wydajny, a mniejsza ilosc godzin nie pozwala na
    przechodzenie materialu z nalezyta starannoscia. I ten aspekt czasowy jest
    nie do przeskoczenia.

    Mozna sie dobrze nauczyc na zaocznych, ale wymaga to wielkiej motywacji i
    zainteresowania ze strony studenta, bo stawiane mu wymagania nie sa tak
    wysokie jak na dziennych. Na dziennych ma sie zmotywowanych kolegow, z
    ktorymi sie spedza duzo czasu w okienkach miedzy zajeciami i podczas zycia
    studenckiego, czas na biblioteke, czas na chodzenie na konsultacje, rozne
    wyklady i eventy zewnetrzne, na przyklad organizowane przez firmy
    reklamujace w ten sposob siebie jako pracodawcow. Na zaocznych wymagania sa
    nizsze ze strony wykladowcow, a do tego istnieje spora grupa studentow
    robiacych te studia dla papieru, nie dla wiedzy i atmosfera jest inna, mniej
    przesiaknieta motywacja i ambicjami. Dla uczelni zaoczni sa zrodlem
    dochodow, wiec dosc trudno wyleciec. I jest tez prawda to, ze na zaoczne
    idzie sporo tych, ktorzy nie zdali egzaminow na dzienne - a wiec mniej
    zdolnych.

    IMHO zaoczne jest sens robic wtedy, gdy jest sie juz w wieku
    ponadstudenckim, od dawna sie pracuje i chce sie uzupelnic edukacje albo gdy
    warunki materialne _absolutnie_ nie pozwalaja komus utrzymac sie na studiach
    nie pracujac jednoczesnie na pelnym etacie. W przypadku informatyki, gdy
    jest sie dobrym, istnieje dosc duzo mozliwosci pracy w godzinach nie
    kolidujacych ze studiami, bo wiele mozna robic na zlecenie czy zdalnie.

    I.