PracaGrupypl.praca.dyskusjeStudia i ich poziom a praca › Re: Studia i ich poziom a praca
  • Data: 2003-07-22 20:55:44
    Temat: Re: Studia i ich poziom a praca
    Od: "Kaktus" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dlatego właśnie śmieszą mnie ludzie, którym wydaje się, że jak w CV wpiszą
    > tłustym drukiem nazwę ukończonej uczelni (w tytule zwykły "magazynier" bez
    > dodatkowych fakuletetów, czy osiągnięć), to już to załatwi sprawę. Nic
    > bardziej mylnego - w rozsądnych firmach patrzy się w zupełnie inne miejsca
    > CV (głównie punkt III ;-).

    Ale gdy pracodawaca będzie miał do wyboru spośród dwóch absolwentów z pustym
    punktem III wówczas skończona uczelnia może się liczyć na plus.

    > Czasami obnoszenie się z ukończoną uczelnią
    > wręcz źle nastawia ludzi - nie tylko szefów. Dotyczy to przede wszystkim -
    > o dziwo - nie absolwentów uczelni warszawskich (co byłoby raczej
    zrozumiałe
    > :->), ale przede wszystkim Jagiellonki. Efekt jest taki, że taki
    > "obnosiciel" po trzecim przypadku wyraźnego zaakcentowania nazwy uczelni,
    > którą ukończył - wytykany jest palcami, zwłaszcza gdy za 'papierkiem' nie
    > idą wrodzone zdolności, oraz umiejętności praktyczne.

    Po skończonej uczelni trudno jest mieć umiejętności praktyczne. A bez nich z
    kolei trudno znaleźć pracę.
    Wrodzone zdolności z kolei nie zależą od ukończonej uczelni :)
    Z drugiej strony nie wiem jak to jest gdy skończy się jakąś renomowaną
    uczelnię. Pewnie ma się wówczas większe mniemanie o sobie, które z biegiem
    czasu trzeba zweryfikować.

    --
    Paweł Jóźwicki
    p...@h...pl