PracaGrupypl.praca.dyskusjeStatus Absolwenta › Re: Status Absolwenta
    From: "Greg" <o...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Status Absolwenta
    Date: Thu, 11 Sep 2003 13:20:07 +0200

    3

    > albo minales sie z prawdą swiadomie badz nie, albo znalazłes
    > sposób jak ominąc ten durny przepis jednoczesnie zarabiajac
    > pieniadze.

    A trzecia mozliwosc jest taka, ze sie mylisz. Nim cos zrobie wole sie
    upewnic. W tej sytuacji mialem watpliwosci wiec drazylem wyjatkowo. Pytalem
    parokrotnie roznych osob - tych pracujacych w PUP, tych ktorzy maja
    znajomosci w PUP, tych ktorzy lubia szperac w przepisach. Wszedzie
    otrzymywalem te sama odpowiedz - jesli w ostatnim roku nie mialem umowy o
    prace, to przysluguje mi status absolwenta. Aby nie bylo watpliwosci
    mowilem wyraznie, ze byly umowy zlecenie. W dalszym ciagu kazdy twierdzil,
    ze jesli tylko umowy zlecenie, to przysluguje mi status absolwenta. W ani
    jednym przypadku nie podano warunku o wysokosci przychodu. Byc moze on
    obowiazuje, ale w przypadku umowy o prace.

    W karcie rejestracyjnej wpisalem swoje umowy zlecenie w odpowiednie rubryki
    wraz z podaniem okresu ich trwania. Z tym poszedlem do rejestracji.
    Powiedzialem wtedy, ze w czerwcu skonczylem szkole. Zapytala mnie, czy
    pracowalem w ostatnim roku. Odpowiedzialem, ze tylko na umowie zlecenie (po
    raz kolejny). Uslyszalem, ze w takim wypadku przysluguje mi status
    absolwenta.
    Po miesiacu otrzymalem potwierdzenie zarejestrowania mnie jako bezrobotnego
    absolwenta.

    Wracajac wiec do Twoich mozliwosci... jesli chodzi o miniecie sie z prawda
    to tyczy sie to naprawde sporej liczby osob (zadziwiajaca zgodnosc). Co zas
    do drugiej mozliwosci... nie wydaje Ci sie dziwnym, ze skuteczna okazala
    sie metoda ciaglego zwracania uwagi na to, ze jednak cos sie robilo? ;-) To
    troche tak jakby skutecznym sposobem na wyniesienie czegos ze sklepu bez
    placenia, bylo jak najczestsze machanie w kierunku kamer i mowienie kazdemu
    z pracownikow sklepu, ze wlasnie kradnie sie trzymany pod pacha telewizor
    ;-)

    pozdrawiam
    --
    Greg