PracaGrupypl.praca.dyskusjeSkarga na pracodawcę do Inspektoratu Pracy.Re: Skarga na pracodawcę do Inspektoratu Pracy.
    From: "Minister" <p...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Skarga na pracodawcę do Inspektoratu Pracy.
    Date: Tue, 11 Jan 2005 17:05:11 +0100
    Sender: b...@p...onet.pl@doi26.neoplus.adsl.tpnet.pl

    > Czy niepodanie swoich danych osobowych może mieć jakiś wpływ na
    > załatwienie sprawy i uzyskanie zaległej kasy?

    Z moich doświadczeń:
    Napisałem skarge i po kilku dniach przyjechał do mnie Inspektor. Sam zapytał
    mnie czy ma ujawniać moje dane czy nie. Wszystko zależy od skomplikowania
    sprawy. Chodzi tu tylko o to zeby pracodawca nie wiedzial ze to Ty napisałes
    skarge. Inspektor i tak sobie przeprowadzi kontrolę w twojej sprawie i
    spisze protokół. Moze lepiej żeby nie wiedzieli o co i o kogo chodzi bo mogą
    coś zamieszać w papierach na Twoja niekorzyść. A jeśli pracujesz w firmie
    to tez lepiej zeby nie wiedzieli ze na nich kablujesz bo bedą szukać haka
    zeby się Ciebie pozbyć. (To moje doświadczenia)

    > 2. Czy wystarczy pismo do OiP czy też muszę napisać osobny wniosek do
    > Sądu Pracy?

    Inspekcja pracy dostarczy Ci ewentualnych dowodów (na piśmie). Jeśli
    będziesz chciał walczyć o swoje w śadzie przyda ci się protokól z kontroli
    (ale to juz tylko przez sąd mozesz sie domagac protokołu). Inspekcja moze Ci
    odpisać czy Twoje zarzuty się potwierdziły.