PracaGrupypl.praca.dyskusjeSię rozstałem z korporacją... :) › Re: Się rozstałem z korporacją... :)
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Się rozstałem z korporacją... :)
    Date: Fri, 25 Mar 2011 10:20:12 +0100

    W dniu 2011-03-25 09:54, BB pisze:
    > No i się rozstałem z korporacją, w której pracowałem. :)

    Ty z nią, czy ona z Tobą? :)

    > Kilka zdań dla zafascynowanych pracą w zamkniętym biurowcu:

    Truizmy :)

    > - they own you, w każdym sensie; pracownik jest ładnie ubranym
    > niewolnikiem, niekiedy dobrze wynagradzanym ale krótko trzymanym na smyczy

    Tak to jest, że im dalsza droga od właściciela do pracownika, tym
    bardziej go trzeba trzymać na smyczy, trudniej bowiem właścicielowi
    oceniać przydatność i pracę pracownika, stąd konieczność różnego rodzaju
    reguł i zasad (np. niekorzystanie z niektórych stron internetowych
    itp.), obcych w firmach, gdzie właściciel ma na wszystko oko.

    > - płaca na niskim czy średnim szczeblu wcale nie odbiega znacznie od
    > wyceny rynkowej, korporacje rekrutując bazują wyłącznie na źle pojętej
    > "renomie"

    Tym właśnie jest "płaca rynkowa", aby wynagrodzenia nie odbiegały z
    definicji od niej, jak zaczną odbiegać, to i wysokość "płacy rynkowej"
    się zmieni.

    > - korporacja przeżuje i wypluje, gdy stracisz wydajność albo zgłosisz
    > jakiekolwiek wątpliwości co do zasad tam obowiązujących

    A co łatwiej zmienić - pracownika, czy Zasady korporacji? :)

    > - przeżucie i wyplucie dotyczy każdego od szegowego do dyrektora.
    > Słyszałem opowieść jak potraktowano dyrektora...

    Dla Właściciela Korporacji w Honolulu lokalny dyrektorzyna do prawie jak
    sprzątaczka.

    > - w korporacjach najlepiej sprawdzają się ludzie o mentalności szui lub
    > mrówki - pierwsi cwaniakują, drudzy pracują na zysk korporacji.

    Jakie plany na przyszłość? :)

    --
    Liwiusz