eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

PracaGrupypl.praca.dyskusjeSens szkoleniaRe: Sens szkolenia
  • Data: 2006-01-11 20:59:44
    Temat: Re: Sens szkolenia
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    marcolphus napisał(a):
    > Mam takie pytanko: w jakim stopniu pracodawcy zwracają uwagę na odbyte
    > szkolenia - ale chodzi mi o stanowiska nie-techniczne. Gdybym na przykład
    > starał się o stanowisko przedstawiciela handlowego i miał zaświadczenie o
    > przebytym szkoleniu nt. negocjacji, to czy zwiększa to moje szanse czy nie?
    I tak i nie.

    NIE: Często decyzja na temat szkolenia powstaje w firmie pod wpływem
    cyklicznie pojawiającego się problemu, zauważonych deficytów,
    konieczności dokształcenia konkretnych umiejętności.
    Szkolenie ma być wówczas "uszyte na miarę" - oferujące rozwiązanie
    konkretnych problemów i ułatwiające osiągnięcie konkretnych celow przez
    firmę. Dodatkowo, przekazywane na takim szkoleniu techniki, często nie
    mają zastosowania w innej firmie. Np. negocjacje handlowe mają zupełnie
    inny wymiar i przebieg u handlowców sieciowych, handlowców pozyskujących
    długofalowe umowy dystrybucyjne i handlowców sprzedających "do ludzi".

    TAK: Wielu menedżerów, którym miałem przyjemność doradzać w jakikolwiek
    sposób co do rozwoju personelu, przebyte przez pracownika szkolenia
    traktuje niemal tak samo, jak staż w zawodzie (nabyty np. w poprzedniej
    firmie).

    Bez względu na branżę, w której działa firma, pewne umiejętnosci
    przekazywane na szkoleniu są stałe i nie zależą od branży. Np.
    umiejętności interpersonalne u handlowców.

    pozdr.
    m.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1