PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozwiązanie umowy o pracęRe: Rozwišzanie umowy o prac
  • Data: 2004-03-07 22:39:28
    Temat: Re: Rozwišzanie umowy o prac
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 04-03-07 23:00, osoba przedstawiająca się jako "Kaizen" napisała co
    następuje:

    > To zależy. Jeżeli u danego pracodawcy jest ustalony ostatni dzień
    > miesiąca - to jest to po terminie (zależy od regulaminu
    > wynagradzania).

    To niby fakt ale w takiej sytuacji ja nie zdecydowałbym się na pozywanie
    pracodawcy. Nie jestem pewien jak SP rozłożyłby wagę tych dwóch artykułów.

    Art. 85. § 1. Wypłaty wynagrodzenia za pracę dokonuje się co najmniej
    raz w miesiącu, w stałym i ustalonym z góry terminie.
    § 2. Wynagrodzenie za pracę płatne raz w miesiącu wypłaca się z dołu,
    niezwłocznie po ustaleniu jego pełnej wysokości, nie później jednak niż
    w ciągu pierwszych 10 dni następnego miesiąca kalendarzowego.
    (...)
    Art. 86. § 1. Pracodawca jest obowiązany wypłacać wynagrodzenie w
    miejscu, terminie i czasie określonych w regulaminie pracy lub w innych
    przepisach prawa pracy.

    Nawet w przypadku stwierdzenia przez SP naruszenia regulaminu
    wynagrodzeń pracodawca ma duże szanse na wybronienie się twierdzeniem że
    kłopoty finansowe uniemożliwiły wypłatę w przewidzanym przez regulamin
    terminie ale udało się wyrobić się w terminie kodeksowym.

    _ _ _
    _|_|_ //\ Paweł Kruk : peka1972(at)gazeta(punkt)pl //\
    (o o) // / ICQ:288966854 // Mozilla 1.6PL // GG:2091615 // /