PracaGrupypl.praca.dyskusjeRóżnicowanie wynagrodzenia a jednakowa praca › Re: Różnicowanie wynagrodzenia a jednakowa praca
    From: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Różnicowanie wynagrodzenia a jednakowa praca
    Date: Thu, 02 Jun 2005 20:09:58 +0200

    Dnia 2 Jun 2005 16:49:56 +0200, "Tomek" <t...@p...onet.pl>
    wklepał(-a):

    >Witam,
    >
    >ma zagwozdkę w stosunku do oceny postępowania pracodawcy.
    >Jeżeli zatrudnia w tym samym wymiarze godzin dwóch pracowników, którzy mają
    >identyczne kwalifikacje i wykonują w zasadzie identyczną pracę, to czy
    >różnicowanie wynagrodzenia nie jest tu przypadkiem dyskryminacji?

    Wykonują identyczną czy identycznie? Płaca obecnie jest wypadkową umiejętności,
    doświadczenia, umiejętności negocjowania, a w późniejszym okresie jakości pracy.
    Gdyby płace miały być identyczne, jaką masz szanse na wykazanie się w pracy,
    skoro i tak nie będzie to miało wpływu na zarobki?

    >Czy ktoś biegły w Prawie Pracy mógłby mi pomóc w rozwiązaniu tej niezbyt
    >komfortowej dla mnie zagadki?

    Teoretycznie wynagrodzenie powinno być takie samo, ale pozostaje kwestia
    udowodnienia, że wartość pracy obydwu pracowników jest identyczna.
    http://www.msp.money.pl/akty_prawne/kodeks_pracy/sec
    =0103/
    Art. 18 (3c)

    >Dodam jeszcze małą "klauzulkę" w umowie o pracę, traktującą o "utajnieniu"
    >wysokości wynagrodzenia, czyli o wodzie w ustach pracownika w temacie "ile
    >zarabia" w trakcie rozmów z osobami trzecimi (na czym zresztą opiera się chyba
    >ten "figiel").

    A po co komuś mówić ile się zarabia? To twoja prywatna sprawa, a najbliższa
    rodzina zwykle i tak wie.