PracaGrupypl.praca.dyskusjeRozmowa na Poczcie Polskiej › Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    From: "Marcin" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Rozmowa na Poczcie Polskiej
    Date: Tue, 29 Mar 2005 14:11:33 +0000 (UTC)
    <d26lnj$df8$1@news.dialog.net.pl> <d273j3$ake$1@news.onet.pl>
    <d274v7$oju$2@news.dialog.net.pl> <d283tv$k4b$1@news.onet.pl>
    <d28hel$k59$1@news.dialog.net.pl> <d28jd8$70r$1@news.onet.pl>
    <d28loi$ngi$1@news.dialog.net.pl> <d28p4s$fbg$1@news.onet.pl>
    <d28ut4$u1t$1@news.dialog.net.pl> <d292n4$9c7$1@news.onet.pl>
    <s...@e...elsat.net.pl>
    <d29rjj$e5t$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@e...elsat.net.pl>
    <d2a9db$fij$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@e...elsat.net.pl>

    Wojciech Bańcer <p...@p...pl> napisał(a):

    > Czarny? Raczej całkiem realny w obecnej rzeczywistości.
    > Podałem przykład, który na wykładzie z ekonomii dostałem jako przykład
    > kosztów społecznych i uzasadnienie 'dlaczego nie należy prywatyzować
    > wszystkiego'. Akurat tak się wpasowało to do dyskusji. Co do rozwoju
    > wydarzeń, to jestem wprawdzie optymistą, ale w to, że wszyscy Ci
    > zwolnieni górnicy znajdą pracę to jakoś nie wierzę. Dalszy scenariusz,
    > jaki przedstawiłem, opiera się głównie na historii. Były już, takie
    > sytuacje gdzie duża grupa osób traciła nagle źródło dochodów.
> [...]

    W sumie, to po pierwsze nie podałeś uzasadnienia, dlaczego ten scenariusz
    (który nazwałem redukcjonistycznym) miałby się spełnić, tylko powtarzasz
    opinię, że jest on realny. Tak samo ja mogę powiedzieć bez żadnego
    uzasadniania, że inny scenariusz, który ja podałem, jest realny.

    A po drugie, potwierdzasz swoją wypowiedzią, że firmy prywatne w miejsce
    państwowych działałyby efektywniej, ale dla uniknięcia protestów pompuje się
    kasę w nieefektywne firmy. No i cóż, dla mnie to wygląda tak, że te firmy do
    których się dokłada, nie mają żadnej motywacji zmieniać cokolwiek (skutki -
    patrz PKP) i kasę nadal trzeba pompować. Może więc taniej dla budżetu byłoby
    wypłacać tym bezrobotnym zasiłki przez 2 lata, niż utrzymywać molocha przez
    15 lat ?

    Takie rozwiązanie (utrzymanie nieefektywnej firmy zamiast prywatyzacja +
    zasiłki dla zwolninych nie dość, że być może droższe - nie liczyłem, ale też
    opieram się na opiniach autorytetów, które się w tej sprawie wypowiadały)
    uważam za nieperspektywiczne i dla firmy i dla kraju, a pasujące właściwie
    jednej grupie: ZWIĄZKOM ZAWODOWYM. I myślę, że nie w ekonomii pies
    pogrzebany, ale tej polityce niewchodzenia w drogę związkom.