PracaGrupypl.praca.dyskusjeRekrutację czas zacząćRe: Rekrutację czas zacząć
  • Data: 2009-06-23 18:59:01
    Temat: Re: Rekrutację czas zacząć
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 23 Jun 2009 10:59:51 +0200, Wojciech Kulesza napisał(a):

    > No i zaczęło się. Szukam pracownika, programisty. Dałem ogłoszenie, na które
    > ludzie zaczęli odpowiadać i przysyłać CV. Dzwonimy, żeby się umówić na
    > spotkanie, uzgadniamy terminy. Dzisiaj był jeden termin, o 10.30. Oczywiście
    > gościa ani śladu. po 20 minutach dzwonimy do niego, czy mamy jeszcze czekać
    > (wiadomo, pogoda fatalna, korki, różne takie), a on mówi, że jednak nie
    > przyjdzie na rozmowę. Czy to jest poważne?

    Poważne oczywiście to nie jest, niemniej tak właśnie funkcjonuje polski
    rynek pracy i po prostu musicie być na to przygotowani :)

    Moja prywatna opinia w temacie jest taka, że ludzie po trosze się wstydzą
    odmawiać - zarówno pracownicy jak i pracodawcy. Za odmowę uznaje się
    zwyczajowo brak kontaktu, co jest fatalną praktyką, ale funkcjonuje.

    Inna rzecz, że jak startowałem na rynku, to notorycznie spotykałem się
    wyżynami buractwa i niekompetencji ze strony potencjalnych pracodawców.
    Musiałem szybko nauczyć się ich możliwie szybko odsiewać, żeby nie tracić
    swojego czasu, ale przyznać się też muszę że nabrałem ich złych zwyczajów.
    Rzekłbym - wychowali mnie prezentując realia na rynku pracy i sam też bodaj
    dwukrotnie urwałem z różnych przyczyn kontakt.
    Później nabrałem z czasem ogłady, ale niespecjalnie mnie już dziwi ogólny
    brak kultury zarówno ze strony pracodawców jak i pracowników.

    Życzę Wam mimo wszystko powodzenia w rekrutacji - zaplanujcie sobie zadania
    rezerwowe na ten czas, ci co nie przyszli i tak nie byli go warci ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net