PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie - umowa zlecenia/o dzieloRe: Pytanie - umowa zlecenia/o dzielo
  • Data: 2003-11-04 18:28:15
    Temat: Re: Pytanie - umowa zlecenia/o dzielo
    Od: "Alicja" <a...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 0 zł. powyżej kwoty 0 zł naliczany jest podatek w wysokości 19, 30 lub 40
    %
    > tak, są progi podatkowe które określają płacenie podatku w skali roku.

    Progi podatkowe, oprowadzanie podatku umowa o pracę. Ja przepraszam, ale
    moim zdaniem Pan gromax wypowiada się niekompetentnie. Umowa o dzieło i
    umowa zlecenie to nie umowa o pracę!!! Po pierwsze w obu przypadkach
    płatnikiem podatku jest podmiot (firma) z którą osoba prywatna podpisuje
    umowę i to ten podmiot jest odpowiedzialny za odpowiednie naliczenie i
    terminowe odprowadzenie podatku oraz ewentualnego ZUSu. Przy umowie dzielo
    nie ma obowiązku płacenia ZUSu przez firmę przy dziele też nie jeśli
    zleceniobiorca uczy się i nie jestem pewna czy nie musi mieć do 26 lat.
    Za obie umowy dostajesz PIT za rok lub jesli po zakonczeniu jednej umowy nie
    nastepuje podpisanie nastepnej przez 14 dni. Moze sie wiec zdarzyc ze za 1
    rok dostaniesz kilka PITow B.
    Dodatkowo przy umowie dzielo mozna zastosowac 2 stawki kosztow uzyskania
    przychodu 20 lub 50%
    Pozdrawiam

    Alicja