PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie - umowa zlecenia/o dzielo › Re: Pytanie - umowa zlecenia/o dzielo
  • Data: 2003-11-03 23:41:44
    Temat: Re: Pytanie - umowa zlecenia/o dzielo
    Od: "gromax" <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Jakie moje dochody z tytulu umowy o zlecenie / dzielo musza przekroczyc
    > dochody by odprowadzic podatek ?
    0 zł. powyżej kwoty 0 zł naliczany jest podatek w wysokości 19, 30 lub 40 %

    > Z tego co sie orientuje jest jakis prog ?
    tak, są progi podatkowe które określają płacenie podatku w skali roku.
    Jeżeli (w ciągu roku, rozliczasz się po zakończeniu roku czyli po 31 grudnia
    za cały rok ubiegłu na druku zwanym PITem) nie osiągnałeś minimalnej kwoty,
    podatek nadpłacony wcześniej jest ci zwracany. Jeżeli jest odprowadzony w
    dokładnej kwocie, to wyhodzisz na 0 i nic nie masz zwrotu, ale też nie
    musisz dopłacać. bo z kolei jak masz niedopłate, to wtedy w okolicach
    kwietnia (w końcu kto przy niedopłatach składa formularze wcześniej jak
    koniec kwietnia, hehe) musisz to co brakuje w podatku dopłacić

    pozdr
    gromax