PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie - UPRe: Pytanie - UP
    From: Flyer <f...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie - UP
    Date: Thu, 20 Jan 2005 13:24:59 +0100

    Waldemar \Jakec\ Bulkowski; <1...@4...net> :

    > Hi!!!

    > Bo i nie dokumentują.... Dokumentem potwierdzającym pracę jest świadectwo
    > pracy, rachunek, itp.

    To to ja wiem - powyższe jest rozwinięciem poprzedniego tematu -
    wcześniej ta sama Pani odmówiła mi rejestracji za brak stempelka na
    dokumencie, który i tak nic nie dokumentuje - nie mam jeszcze problemów
    komunikacyjnych i wyraźnie słyszałem, że miała pretensje o stemple, a
    nie o sam dokument [umowy zlecenia], czy dodatkowe zaświadczenia - do
    zaświadczeń nawet nie doszliśmy.

    > Czegoś takiego jak "rekord się nie zamknie" nie ma. Ale w bazie jest
    > informacja, że poszedłeś do pracy - więc na wszelki wypadek chcą wiedzieć
    > jak się z tą pracą rozwinęła sytuacja.

    Inaczej - zgłaszam się i składam oświadczenie woli, że idę do pracy -
    przychodzę z powrotem i nie jestem w stanie pokazać odpowiednich
    dokumentów, że już nie pracuję, ale jestem w stanie [tak jak poprzednio]
    złożyć oświadczenie woli - czyli co? - jak się wyrejestrowuję to mi
    wierzą, a jak się zarejestrowuję, to muszę udowodnić, że nie pracuję?
    Żadne "na wszelki wypadek" - rejestruję się i składam odpowiednie
    oświadczenia woli, a fakt, że kiedyś byłem u nich zarejestrowany nie
    powinien wpływać na decyzję o ponownej rejestracji, chyba że jest to
    uwzględnione w przepisach. Jak Ty to sobie wyobrażasz - Pani w US nie
    przyjmie mojego PITu, bo podejrzewa, że nie jest prawdziwy? ;)

    > A to
    > już jest Twój żywotny interes. I lepiej już teraz wprowadzić taką
    > informacje do systemu.

    Ależ ja wiem, że to jest MÓJ żywotny interes - problem w tym, że moim
    żywotniejszym interesem jest posiadanie ubezp. zdrowotnego, bo
    zdecydowanie nie jestem w stanie finansować swoich ewentualnych chorób.
    Co do wprowadzania do systemu - akurat z tym się nei zgodzę - na to
    zawsze będzie czas, byle były dokumenty.

    > W chwili obecnej nie są przyznawane zasiłki przedemerytalnych. Są tylko
    > świadczenia przedemerytalne. Ale o takie świadczenie możesz starać się po
    > półrocznym "pobycie" na zasiłku dla bezrobotnych - czyli praktycznie
    > wszyscy rejestrujący się teraz to bezrobotni.

    Jak zwał, tak zwał - wiadomo o co chodzi.

    > Nie ma takiej możliwości. Oferty pracy są rozliczane dokładnie. Natomiast
    > dane pracodawcy są potrzebne np. w momencie jak wpadnie do niego kontrol i
    > zobaczą, że pracuje tam były bezrobotny - sprawdzą czy zgłosiłeś podjęcie
    > pracy.

    Jak będę były, to nie muszą sprawdzać ;) - jurysdykcja UP dotyczy tylko
    zarejestrowanych bezrobotnych - co to zresztą za kontrol, która musi
    znać adres pracodawcy i dane pracownika, żeby móc go sprawdzić - wpada
    kontrol i musi sprawdzić, czy pracownicy aby nie są zarejestrowani jako
    bezrobotni - trudno i pewnie niewykonalne, ale na tym polega kontrola.

    > Teoretycznie urzędnik powinien przyjąć zgłoszenie w dowolnej formie,
    > ale ludzie przychodzą i mówią

    Teraz urzędnik będzie dostawał ode mnie w jedynej rozsądnej formie -
    poleconym i z informacją o "innych powodach" - nie mam zdrowia do
    zgadywanie, czy uda mi się zarejestrować ponownie w momencie, gdy nie
    dostanę świadectwa pracy, lub praca nie dojdzie do skutku.

    Flyer