PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie - UP › Re: Pytanie - UP
  • Data: 2005-01-21 11:16:24
    Temat: Re: Pytanie - UP
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hi!!!

    Dnia Thu, 20 Jan 2005 13:24:59 +0100, Flyer napisał(a):

> [...]
    > dokumentów, że już nie pracuję, ale jestem w stanie [tak jak poprzednio]
    > złożyć oświadczenie woli - czyli co? - jak się wyrejestrowuję to mi
    > wierzą, a jak się zarejestrowuję, to muszę udowodnić, że nie pracuję?
    > Żadne "na wszelki wypadek" - rejestruję się i składam odpowiednie
    > oświadczenia woli, a fakt, że kiedyś byłem u nich zarejestrowany nie
    > powinien wpływać na decyzję o ponownej rejestracji, chyba że jest to
    > uwzględnione w przepisach. Jak Ty to sobie wyobrażasz - Pani w US nie
    > przyjmie mojego PITu, bo podejrzewa, że nie jest prawdziwy? ;)

    Nie zrozumiałeś moich intencji :) Też jestem zdania, że powinno wystarczyć
    Twoje "nie pracuję". I nie powinni domagać się niczego więcej w sytuacji,
    gdy nie otrzymujesz świadczeń. Ale starałem się jakoś domyśleć i wyjaśnić
    dlaczego postępują inaczej.

    > Jak będę były, to nie muszą sprawdzać ;) - jurysdykcja UP dotyczy tylko
    > zarejestrowanych bezrobotnych - co to zresztą za kontrol, która musi
    > znać adres pracodawcy i dane pracownika, żeby móc go sprawdzić - wpada
    > kontrol i musi sprawdzić, czy pracownicy aby nie są zarejestrowani jako
    > bezrobotni - trudno i pewnie niewykonalne, ale na tym polega kontrola.

    A tu się mylisz. Bo to nie UP sprawdza. Wydziła Polityki Społecznej przy
    Urzędzie Marszałkowskim, czy jakoś tak to się zwie. I naprawdę każdą osobę,
    z którą kontrolowany pracodawca miał jakąś umowę sprawdzają w UP. I powinni
    też sprawdzić, czy pracodawca zgłosił zatrudnienie osoby bezrobotnej. Tak
    więc urząd pracy nie musi znać danych pracodawcy. Ale w sytuacji, gdy zna
    się te dane można powiedzieć, że pracodawca... zgłosił zatrudnienie
    pracownika (wydał nowemu pracownikowi polecenie poinformowaina UP o tym, że
    kogoś przyjął do pracy) :)))

    3m się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski