PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie - UPRe: Pytanie - UP
  • Data: 2005-01-20 00:49:04
    Temat: Re: Pytanie - UP
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    krzysztofsf; <opskvjdly04iukdk@krzysztofc> :

    > Ciekawe co jeszcze odkryjesz, co zmusi cie do rezygnacji z kolejnych
    > rejestrowan i psucia statystyk.;)

    Nie no - dziś było dobrze. W końcu załatwiłem sobie te stempelki na
    umowie zlecenia, bo faktycznie kiedyś mogą się przydać, chociaż wolałem
    najpierw się zarejestrować [bo wtedy mam ubezp. zdrowotne, oferty i ew.
    szkolenia], a później ganiać za duperelami. Odstałem swoje [znów ponad 4
    godziny, więc to też mnie motywowało do załatwienia wszystkiego - co
    innego kłócić się w sytuacji, kiedy stoi się 10 minut, a co innego w
    sytuacji kiedy już zmarnowało się pół dnia i "ograniczonego dostępu do
    Dyrektora PUP"]. Dostałem się do tej samej Pani i .... - Pani
    stwierdziła, że te umowy nic nie dokumentują [chyba w myślach mi czytała
    ;)] - może pamiętała poprzednią kłótnię i fakt, że odmówiła mi
    rejestracji za brak stempli na papierach, które i tak nic nie
    dokumentują w rozumieniu UP - tak więc tym razem zostałem
    zarejestrowany, ale "z zastrzeżeniem".
    To znaczy tak po prawdzie dokumentują [papiery] - pracodawcę, u którego
    podjąłem pracę wyrejestrowując się, czyli dobrze kombinowałem, że nie
    chcieli mnie zarejestrować, "bo im się rekord nie zamknie". ;)

    A o zaświadczenia się pytam, bo chcę być przygotowany na ewentualne
    "przekonywanie" mojego niedawnego pracodawcy - niespecjalnie chce mi się
    jeździć do niego kilka razy. Papiery faktycznie mogą się kiedyś przydać,
    a praktykę przy ich zdobywaniu lepiej poćwiczyć w sytuacji, kiedy nie
    zależy mi na nich zbytnio [w obecnej chwili - nie wiem, co będzie za pół
    roku].

    Co do statystyki - z tego co zauważyłem, to statystykę i tak będą mieli
    do kitu - byłem kilka razy w styczniu i codziennie rejestrują ok. 150
    [może 100?] osób i końca nie widać - z tym, że sądząc po wieku
    niektórych i ich dobrych humorach, to część z osób rejestrujących się to
    osoby na zasiłku przedemerytalnym.
    A moje poprzednie wyrejestrowanie pewnie przypiszą własnemu działaniu
    [stąd przy wyrejestrowaniu bardzo chcieli poznać dane mojego pracodawcy]
    - czyli wyjdą na plus - "załatwili" jednemu bezrobotnemu zatrudnienie, a
    wzrost bezrobocia to już nie ich wina [czynnik niezależny]. ;)

    A tak na marginesie [OT] - jakby czytał to ktoś "odpowiedzialny" - po
    kiego diabła osoba rejestrująca się ponownie w tym samym UP musi
    przynosić ze sobą wszystkie papiery, jeszcze raz wypełniać formularz i
    zajmowac czas tylko dlatego, żeby Pani z UP mogła po raz n-ty sprawdzić,
    czy PESEL I NIP zgadzają się z wpisanym w formularzu? Tudzież chyba
    jedna z interesantek [joby szły po sali] została "wycofana" bo nie
    wpisała wymiaru etatu dla umów zleceń [???] i wynagrodzenia z tychże na
    formularzu, który tego nie przewiduje - nie wiem, czy ona czegoś nie
    pokręciłą, ale jeżeli nie, to ktoś skopsał zmianę formularza, która
    została dokonana przed świętami 2004 roku.

    Pozdrawiam
    Flyer