PracaGrupypl.praca.dyskusjePytanie › Re: Pytanie
    From: "Kaja" <k...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pytanie
    Date: Sat, 15 Jan 2005 13:49:59 +0100

    > Znajomy, po SGH, 2 kierunki skonczone w systemie dziennym, perfekcyjnie 2
    > języki - angielski i francuski, i co? Pracuje za 1200 zl netto juz 4 rok.

    tak, tak, wielu ludzi uważa po SGH można dostać pracę od ręki i to od razu
    na stanowisku menedzerskim. Tylko jest jedno ale, nie wszyscy po tych
    studiach coś potrafią. Podam Wam przykład, prektykanci (5 rok studiów) z
    SGH. To co dostaję w raportach od nich musze zawsze weryfikować, bo nawet
    porządnie wskaźników w excelu nie potrafią wyliczyć. I niestety nie jest to
    jednorazowa wpadka. Ja rozumiem, że mogą nie znać specyfiki firmy, ale
    wyliczeń to chyba uczą się na statystyce? Poza tym przeraza mnie ich
    zachowanie. Zwykle (a było tych praktykantów z SGH już kilku) nie powiedzą
    pierwsi "cześć" asystentce czy sekretarce (nie mówiąc o pani sprzątatce), bo
    przecież oni są z SGH! Za to pięknie mydlą oczy na rozmowach
    kwalifikacyjnych czego to oni nie potrafią. Oczywiście po krótkiej
    weryfikacji wychodzi prawda na światło dzienne.
    Żeby nie było wątpliwości: ja nie wymagam od studenta 5 roku czy świeżo
    upieczonego absolwenta, żeby wiedział wszystko. W końcu na praktyki
    przychodzi się czegoś nauczyć. Chciałabym tylko, żeby realnie oceniał swoją
    wiedzę, mówił prawdę i wykazywał minimum pokory.

    Pozdrawiam
    Kaja